Nenápadnost je slovo, které Nissan Almera Tino vystihuje. Za automobilem, který jako by svým designem vypadl z poloviny osmdesátých let, se na ulici nikdo neotočí. Možná by se tak stalo, kdyby některé z ladných křivek interiéru našly protipól ve vnějších tvarech. Ale o to stejně nejde.
Almera Tino se drží základních pouček o tom, jak by měl vypadat dokonalý velkoprostorový vůz. Svezení s ním je pohodlné i pro pět cestujících. Když se vyndá prostřední sedadlo zadní řady, poskytne čtyřem téměř luxus limuzíny. Po celém automobilu jsou umně rozmístěné odkládací schránky, do nichž se vejdou nezbytné propriety, které člověk prostě musí mít po ruce, lahvemi s pitím počínaje a mapami a knihami konče. Zásuvky pod sedadly a přihrádky v podlaze pod nohama pasažérů na zadních sedadlech lze najít i u některých konkurentů, ale jedním z trendů u tohoto segmentu je udělat úložný prostor, kdekoli je to možné. Mezi ty méně vydařené patří síťky v předních dveřích, které mají zamezit vypadnutí obsahu při otevírání. Praktičnost jim nelze upřít, ale v jinak jednoduše střiženém interiéru tvořeném elegantně táhlými oblouky ruší. Vypadají, jako kdyby na dveřích někdo zapomněl síťovku.
Praktičnost čiší také ze zavazadlového prostoru. Základních 440 litrů jde zvětšit posunutím zadních sedadel více dopředu, jejich sklopením, nebo dokonce vyjmutím. Po střechu se do Tina vejdou v konečné úpravě bezmála dva tisíce litrů nákladu, a s tím už se dá leccos přestěhovat.
Stěhováku se však Tino naštěstí neblíží svými jízdními vlastnostmi. Řidič sice sedí výše než v hatchbacku Almera, ale jen natolik, aby měl dobrý výhled na kapotu před sebou. Náklonu v zatáčkách se dočká, jen když nutí automobil do chování, které mu nepřísluší. Řízení je přesné a šestistupňová převodovka funguje hladce přes relativně dlouhé dráhy. V kombinaci s přeplňovaným dieselovým agregátem o objemu 2,2 litru dokáže být Tino velmi rychlé, ale také úsporné. Záleží na řidiči, jestli z něj chce na dálnici vymáčknout téměř 190 kilometrů za hodinu a akceleraci na stovku do jedenácti vteřin nebo si libovat ve spotřebě pod šest litrů.
Almera Tino v nejvyšší výbavě Tekna, kterou testoval týdeník EURO, má kromě obrovského množství doplňků (ať už bezpečnostních nebo komfortních) také jeden, který eliminuje jeden z mála nedostatků vozu. Díky kameře na zádi, která po zařazení zpátečky ukazuje na displeji palubního počítače prostor za vozem a usnadňuje couvání, totiž horší výhled dozadu nevadí. Cena s vyšší výbavou přitom jen lehce přesahuje hranici sedmi set tisíc korun, a to bez započítání různých akčních slev. V nabídce doplňků chybí pouze tempomat, který by měl být v základní výbavě každého velkoprostorového automobilu.
Nissan Almera Tino 2,2 dCi
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 2184 cm3
Max. výkon 100 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 187 km/h
Průměrná spotřeba 6,6 litru na 100 km
Základní cena 669 200 Kč
Klady
- úsporný motor
- vnitřní prostor a výbava
- parkovací kamera
Zápory
- absence tempomatu
- síťky na předních dveřích
- výhled dozadu