Oblíbený webový portál Dokempu.cz získal zcela nový vzhled a několik dalších zásadních vylepšení. Za změnami stojí softwarové studio Iguana, které mělo v rámci revitalizace za úkol kompletní přechod produktu na novou verzi. Díky tomu se změnil nejen design a infrastruktura webu, ale také samotný brand.
Pro Iguanu se nejednalo o první projekt v segmentu udržitelného cestování. Firma už dříve vytvořila platformu Campiri, která se zabývá půjčováním obytných vozů. Dokempu přitom cílí na velmi podobnou skupinu návštěvníků, jimž pomáhá najít ty nejlepší kempy v Česku a Slovensku. Portál v současnosti nabízí více než dva tisíce různých míst v obou zemích.
Určitou synergii obou projektů si pochvaluje také ředitel Iguany Paul Tesar. „Dokempu perfektně doplňuje Campiri, a to nejen po stránce zaměření, ale i z hlediska technologií. Opět se totiž jedná o tvorbu online tržiště na míru, kdy jsme mohli využít našich dosavadních zkušeností s budováním obdobných produktů,“ tvrdí Tesar.
Při tvorbě nové verze webu bylo podle něj nejtěžší převést již fungující stránku do moderní podoby, v níž ale bude zachovaná předchozí struktura dat a produktové zvyklosti zákazníků. „To pokládám za nejtěžší část vývoje online tržiště. Věřím ovšem, že díky našim změnám se projektu podaří dosáhnout lepší škálovatelnosti a zajímavějších byznysových příležitostí,“ domnívá se šéf Iguany.
Uživatelé zjistí mnohem více informací
Výraznou změnou prošlo například logo DoKempu a celá související vizuální identita, která nově pracuje se symbolikou turistických značek. Portál ale rozšířil své služby také o vyhledávání netradičních forem ubytování, jako je třeba glamping či stellplatzy, tedy stání se zázemím pro karavany nebo obytné vozy. Právě o tyto atraktivní novinky je totiž mezi Čechy stále větší a větší zájem.
Na stránkách lze nově najít také tipy na zajímavá místa, lokality vhodné pro teambuildingové akce, nebo další cestovatelské rady a postřehy. Současná verze ale návštěvníkům umožní například i inteligentní vyhledání, což představuje výrazný posun oproti starému webu, který tuto možnost zcela postrádal.
„Naším cílem bylo vytvořit moderní a funkční platformu, jež by zohlednila požadavky majitelů kempů i jejich návštěvníků. Důležitou roli hrála především vizuální stránka a různé interaktivní prvky. Důraz jsme ale kladli také na responzivní design, který se umí přizpůsobit všem typům zařízení. Ukázalo se totiž, že přes 80 procent uživatelů navštěvuje náš web prostřednictvím chytrých telefonů,“ komentuje novou podobu zmíněného portálu jeho ředitel Zbyněk Janyška.
Chystají se další vylepšení
Celý proces úprav webu trval pětičlennému týmu vývojářů asi čtyři měsíce. Iguana bude ale na projektu pracovat i nadále, takže se nadšenci do kempování mohou těšit na další zajímavé novinky. Tou asi nejbližší je interaktivní mapa kempů, typově podobná webovým stránkám Airbnb. Inspiraci na možná vylepšení hledá softwarová firma také u svých předchozích projektů, které se technologicky často protínají. Studio se totiž částečně specializuje právě na tvorbu online tržišť, jakým se nyní stává i Dokempu.
Iguana dle Tesara čerpá inspiraci též v zahraničí, kde funguje několik podobných projektů: „Je nezbytné mít otevřené oči a dobře se dívat. Ve střední Evropě je ale Dokempu dominantní silou. Se svou návštěvností se totiž jedná o největší web svého druhu v Česku a na Slovensku, který v oboru nemá žádnou větší konkurenci.“
I díky dosavadním úspěchům se chce portál v budoucnosti soustředit třeba na expanzi mimo území bývalé federace. Také s tímto krokem by mu měla pomoci Iguana. „Společně s týmem Dokempu máme ambice překročit hranice. Stejně jako se to podařilo s Campiri, kde už dnes funguje hned několik jazykových mutací,“ uzavírá Tesar.