Test
Honda je známá tím, že její motory mají zvláště rády vysoké otáčky. Ne že by se blížily zvuku sekačky na trávu, ale je slyšet, že jejich život skutečně začíná až nad pěti tisíci za minutu. Prodloužená verze sedanu Accord s významným dodatkem Tourer je na tom stejně.
Do doby, než ručička otáčkoměru překročí zmíněnou hranici, však řidič tohoto rodinného kombi ani neví, zda motor má. Do kabiny totiž proniká pouze svist větru a sem tam nějaký hluk od špatné vozovky. Nejvíce patrné je to při jízdě po dlažebních kostkách, doprovázené tichým ševelením. Dvoulitrový agregát přitom disponuje nejvyšším výkonem přes sto padesát koní, což accordu dává dost síly i při plném zatížení, kdy se vším všudy váží dvě tuny.
Převodovka je na rozdíl od dražší verze s objemem 2,4 litru pětistupňová, což zamrzí na dálnici. Se šestkou by spotřeba přece jen mohla být o nějaký ten decilitr nižší. Palivová nádrž však pojme 65 litrů benzinu, a to při průměrné spotřebě kolem osmi a půl litru znamená dojezd téměř osm set kilometrů. K čerpací stanici se proto majitel accordu s lehkou nohou na plynu příliš často nepodívá.
Sportovně střižená záď toureru, kterou dotváří širší koncovka výfuku, sice naznačuje dynamické možnosti, údaje o zrychlení nebo maximální rychlosti však stojí v pozadí. Důležitější je to, že do zavazadlového prostoru se vejde 576 litrů nákladu, aniž by bylo třeba sklopit zadní sedadla. V jeho podlážce je navíc skryta uzamykatelná schránka, kam se dá leccos uložit, aby to nelákalo zloděje, třeba při nákupu v hypermarketu.
Interiér je perfektně zpracován včetně imitace titanu na volantu nebo elegantního středového tunelu mezi řidičem a spolujezdcem. Celá palubní deska působí masivním a bezpečným dojmem, a když se řidič uvnitř kabiny porozhlédne, zjistí, že nejde jen o dojem. Kromě dvou obligátních čelních airbagů totiž u předních sedadel objeví ještě dva boční a dva okenní vzduchové vaky, další dva jsou na zadních sedadlech.
Nedostatky se ve vozech této kategorie hledají těžko. Za zmínku u testovaného toureru stojí snad jen ztuha zatažitelná ruční brzda, řidič by si rovněž za necelých osm set tisíc zasloužil více informací o jízdě, než je venkovní teplota, čas a počet ujetých kilometrů. Data o okamžité a průměrné spotřebě či počet kilometrů, které se dají ujet na benzin v nádrži, bývají součástí výbavy i mnohem levnějších automobilů.
Honda Accord Tourer 2,0
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1998 cm3
Max. výkon 114 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 205 km/h
Průměrná spotřeba 8,3 litru na 100 km
Základní cena 789 000 Kč
Plusy
- elegantně zpracovaný interiér
- osm airbagů
- odhlučnění kabiny
Minusy
- zatažení ruční brzdy ztuha
- malé množství informací o jízdě z palubního počítače
- šestistupňová převodovka pouze v dražší verzi