PRAHA (ČTK, han) - Škoda Auto během listopadu očekává, že v tuzemsku prodá dvoutisící superb. Největší limuzína automobilky Škoda Auto se i přes pomalý rozjezd na světových trzích stala v kategorii limuzín střední a vyšší střední třídy nejprodávanějším vozem na českém trhu.
Prodej superbu Škoda letos zahájila dosud na 36 trzích včetně všech evropských zemí. Do konce roku jej hodlá uvést ještě na šest dalších trhů. Zatím největší úspěchy slaví vedle České republiky ve Francii, Španělsku, Velké Británii a na Slovensku. V tuzemsku se drží na devátém místě v žebříčku neprodávanějších vozů všech kategorií. Za prvních devět měsíců prodala firma celkem 10 256 superbů, z toho 1564 na tuzemském trhu.
Automobilka nedávno přiznala, že zájem o novou limuzínu mezi zákazníky hned po uvedení na trh přecenila. V září proto musela výrazně omezit její výrobu v pobočném závodě v Kvasinách, kde se denní produkce snížila ze 150 na 100 vozů. Značné pobouření vyvolaly nedávno mezi zaměstnanci firmy informace o tom, že koncern Volkswagen do budoucna nepočítá s dalším rozvojem této modelové řady. Dvě stovky odborářů v této souvislosti uspořádaly protestní mítink před sídlem firmy, aby demonstrovali obavy o osud firmy i jejích zaměstnanců. Kvůli snížení denní výroby ale automobilka letos nedosáhne předpokládané produkce 25 až 30 tisíc superbů, ale vyrobí jich zřejmě maximálně dvacet tisíc.
„Škoda Auto i přes interpretace v médiích, o kterých nechceme polemizovat, zůstává u výroby tří modelových řad tak, jak tomu je v současné době,“ řekl týdeníku EURO mluvčí firmy Jaroslav Černý. „Připravujeme nástupce vozu Octavia a je také jasno, že přijde nástupce vozu Fabia. Náš návrat do segmentu vyšší střední třídy s vozem Škoda Superb byl úspěšným krokem.“
Superb byl nedávno vyhlášen Asociací skotských automobilových novinářů luxusním vozem roku. Celkem 171 těchto limuzín bude reprezentovat Českou republiku také při nadcházejícím summitu NATO.