Společnost Metro zavedla v Rheinbergu "inteligentní" regályNákup v supermarketu je technologicky stejně zastaralý jako klávesnice u počítače nebo lyžařské vázání na sjezdovkách. Je jasné, že je lze okamžitě nahradit něčím jiným a lepším, ale žádnému výrobci se nechce klestit cestu ostatním.
Společnost Metro zavedla v Rheinbergu „inteligentní“ regály
Nákup v supermarketu je technologicky stejně zastaralý jako klávesnice u počítače nebo lyžařské vázání na sjezdovkách. Je jasné, že je lze okamžitě nahradit něčím jiným a lepším, ale žádnému výrobci se nechce klestit cestu ostatním. V případě supermarketů se o to pokusila německá pobočka společnosti Metro, když zavedla takzvané inteligentní regály ve svém obchodě v Rheinbergu. Regály pomocí rádiového spojení komunikují s řídicím počítačem obchodu. Veškeré zboží je vybaveno inteligentními štítky, což jsou mikročipy, které obsahují informace o produktech. Programy, čipy i počítače vyvinula IBM a přihodila k nim několik pozoruhodných novinek. Kamera umístěná ve váze rozpoznává vážené ovoce a zeleninu. Skenovací zařízení ve skladech pozná, zda bylo dodáno všechno objednané zboží. Čtečky zabudované do regálů vysílají zprávy, když u nich dochází zboží. Počítačový systém automaticky vyhodnocuje nejprodávanější zboží a ležáky. Senzory u východu registrují pokusy o krádež. Počet otevřených pokladen se zvyšuje s počtem zákazníků v obchodě. „Naše partnerství se společností Metro je praktickým důkazem, jak mohou obchodníci pomocí e-byznysu zvýšit tržby, snížit náklady a dosáhnout vyšší produktivity,“ říká viceprezident IBM pro distribuční sektor v Evropě Alain Benichou.
Počet otevřených pokladen se zvyšuje s počtem zákazníků.
FOTO: IBM