TNS Mgr.
PRAHA (rek) - Společnost Taylor Nelson Sofres (TNS) prodala minulý týden svému řediteli Martinu Smržovi, respektive jeho k tomu účelu založené firmě Marin, službu iAudit, která monitoruje návštěvnost českých on-line médií. Cenu Martin Smrž odmítl sdělit.
Důvodem prodeje služby byla nízká ziskovost, která neodpovídá obvyklým standardům TNS, jedné z největších společností světa poskytujících marketingové informace. Týdeník EURO zjistil, že aktuální ziskovost této činnosti činí zhruba pět procent. Martin Smrž, jenž pro TNS pracoval pět a půl roku, se stal majoritním vlastníkem produktu, který na tržbách přinese přibližně pět milionů korun ročně. Společnost s ručením omezeným Marin přebírá od TNS osmdesát klientů, pro něž zpracovává údaje ze 600 sekcí. S iAuditem přechází do nové firmy i celý tým zaměstnanců TNS, který na projektu pracuje.
Služba poskytuje údaje jak o návštěvnosti jednotlivých webových stránek, tak internetu jako celku. Eviduje počty unikátních uživatelů jednotlivých on-line médií i počty a délky návštěv a další data. Údaje, které iAudit nashromáždil, například uvádějí, že internet v České republice má již dva miliony dvě stě tisíc příznivců a návštěvnost úvodní stránky portálu Seznam převýšila počet prodaných výtisků Mladé fronty Dnes. „Měříme-li médium kvalitně, věřím, že přitáhneme i víc reklamy. Odhaduji, že za pět let předstihne internet jako médium outdoorovou reklamu a postaví se na úroveň televize,“ říká Martin Smrž.
V současné době je podle iAuditu nejužívanější službou na internetu elektronická pošta. Jen za 43. týden letošního roku použilo české webové maily téměř 596 tisíc lidí. Počítačem ve stejném týdnu odeslalo přes 380 tisíc uživatelů internetu zprávu SMS.