Menu Zavřít

Švihák nejen lázeňský

23. 9. 2009
Autor: Euro.cz

Model Vectra budiž navždy zapomenut

Insignia vypadá skvěle. Málokterý vůz dnešní doby způsobí otočení čepovce o sto osmdesát stupňů. Kromě všech supersportů to nejlíp umí Alfa Romeo, možná by se mohl přidat i Ford s mondeem, ale nová insignie ho určitě v atraktivitě překoná. Vnějšímu vzhledu jednoduše není co vytknout. Když se auto veze na devatenáctipalcových ráfcích a v červené barvě, je o pozornost postaráno.
Uvnitř na první pohled koncert designéra pokračuje. Vizuálně sladěné prostředí interiéru působí svěže a moderně. Použité materiály jsou kvalitní a až na imitaci dřeva, kterou by bylo lépe nahradit hliníkem nebo jiným moderním materiálem, odpovídá vnitřek vozu současným trendům. Tedy na první pohled. Usednutí za volant totiž doprovází skřípot a vrzání, jaké si člověk pamatuje ještě z časů, kdy sedlal nesmrtelnou stodvacítku škodovku v širokém provedení. Možná je to vlivem prvních měsíců výroby, ale tenhle nedostatek, který se projeví při každém zavrtění v sedačce, by měla automobilka urychleně odstranit. Už jen kvůli špatné pověsti modelu Vectra, která by se na insignii mohla rychle a nezaslouženě přilepit. Zmíněné sedačky možnostmi nastavení alespoň částečně zmírňují utrpěný „šok z vrzu“, jsou pohodlné a ani několik stovek kilometrů na zátah nepřiměje obratle řidiče ke stávce.
Insignia přináší do střední třídy pár zajímavých novinek, jako jsou například automatická dálková světla, která se sama zapínají a vypínají podle potřeby. Tato vychytávka funguje, jen je neradno ve městě porušovat dopravní předpisy týkající se rychlosti. Auto umožňuje nastavit charakteristiku jízdních vlastností do tří režimů: comfort, normal a sport. Je v nich možné změnit reakci na plyn, tuhost tlumičů a řízení. Ideální je režim sport, protože řízení v této charakteristice poskytuje informace o vozovce, tedy alespoň nějaké. O přehnaně upovídané auto nejde ani náhodou. Snad by pomohla menší kola, která by lépe filtrovala nerovnosti a přidala na komunikaci vozu s řidičem. Asi nejlepší na celém voze je naftový dvoulitr o výkonu 160 koní. Je pružný, tichý a překvapivě úsporný. V kombinovaném režimu jízdy se spotřeba vejde do šesti litrů, což je slušná hodnota i vzhledem k dynamice, kterou pohonná jednotka poskytuje. Z hlediska jízdních vlastností zůstává královským párem třídy Alfa Romeo 159 a Honda Accord. Na tom se nic nemění, nicméně nový model Insignia o moc vzadu nezůstává. V zatáčkách se příliš nenaklání, jen na nedotáčivost danou těžkým dieselem vpředu je třeba být opatrnější. Projeví se hodně rázně a pak nezbývá, než nepovedenou zatáčku „vykousat“ srovnáním kol a ostrým nástupem na brzdy.
Insignia je v současnosti nejprodávanějším vozem v Německu a určitě to není meta, které by dosáhlo špatné auto. Těch pár dětských nemocí typu vrzání interiéru se automobilce určitě podaří odstranit a pokud udrží dobrou cenovou politiku, možná se poměr fordů a opelů na našich silnicích začne opět pomalu srovnávat. Minimálně z hlediska designu a úsporného pohonu jde ze strany firmy Opel o hodně konkurenční počin.

Klady
Design
Motor
Provozní náklady

bitcoin_skoleni

Zápory
Vrzání interiéru

Tabulka:
Opel Insignia
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec Objem: 1956 ccm Převodovka: šestistupňová automatická Výkon: 118 kw
Zrychlení 0–100: 9,5 s Nejvyšší rychlost: 218 Spotřeba (l/100 km): 7,9/4,9/6 Cena: základní 724 900 Kč

  • Našli jste v článku chybu?