Menu Zavřít

Synergie – klíč k úspěšnému obchodu

5. 12. 2016
Autor: Euro.cz

V BNG jsme jasně schopni identifi kovat tržní příležitost a zajistit kompletní návrh strategie při vstupu na daný trh

Kateřina Býčková byla v roce 2011 jednou z prvních zaměstnankyň rodící se poradenské společnosti BNG Group, a. s. O pět let později je členkou „boardu“ i akcionářkou a nese podíl na klíčových projektech † rmy v tuzemsku, největších zahraničních akvizicích i expanzi aktivit BNG na další, nejen evropské trhy.

* Pomáháte výrobcům potravin prosadit se na českém trhu i v zahraničí. Jaké obchodní činnosti patří do vašeho portfolia

Vytváříme komplexní projekty pro jednotlivé výrobce, které se týkají zajištění strategie vstupu na daný trh, včetně právního servisu, marketingu a jejich nákladů. Potřebujeme znát kompletní výrobní program našich klientů, jejich náklady na vstupy, logistiku, ale například i počet lidí v obchodním oddělení. Díky tomu můžeme nastavit nejefektivnější spolupráci s odběrateli. V současné chvíli spolupracujeme přibližně s 90 výrobci z různých sortimentních skupin a států. Největší podíl našich partnerů je z Česka a Slovenska, ale zhruba čtvrtinu tvoří zahraniční výrobci z Německa, Itálie, Polska, Řecka atd.

* Co všechno je k takovému úspěšnému uvedení produktu na trh třeba

V dnešní době může v podstatě kdokoli přijít buď s výrobkem zcela novým a inovativním, nebo s produktem, který je již na trhu sice známý, ale je nabízen v nové podobě a kvalitě – ať už složením, nebo zpracováním. Snažíme se pochopit požadavky odběratelů jak u nadnárodních řetězců, tak na nezávislém trhu v jednotlivých zemích a jsme rádi za každou jejich poptávku, kterou obdržíme. Pracujeme s marketingovými výzkumy a analýzou trhu, máme přehled o konkurenci a konkurenčních produktech. Jsme tak schopni jasně identifikovat tržní příležitost a klientovi pomoci s úpravou výrobního programu, aby byl jeho produkt žádaný a úspěšný pro cílový segment. To může znamenat i určitou změnu charakteru produktu, jako třeba úpravu sortimentu či složení, redesign nebo repackaging.

* Pro producenty zajišťujete kromě jiného dodávky základních surovin. Může tak klient dosáhnout úspory, aniž by ovlivnil kvalitu výrobku

Spolupracujeme s mnoha výrobními † rmami z Evropy. Naší výsadou je tyto † rmy propojovat tak, abychom zajistili úspěšnou a dlouhodobou synergii. Chceme svým klientům přinášet bene† t úspory, rozhodně však ne na úkor kvality produktu. Od roku 2015 jsme začali našim partnerů nabízet propojení jednotlivých trhů a vyhledání vhodného partnera v jiném státě. Dnes jsme schopni vyhodnotit úspěšnost jednotlivých výrobků v různých zemích čili kompletně propojit partnery z různých států a jejich výrobní programy na mateřské trhy, včetně zajištění právního servisu.

* Tvrdíte, že jste schopni dostat produkci vašich klientů na pulty nadnárodních řetězců. Co všechno musí takový klient splnit

Stoprocentně úspěšní pochopitelně být nemůžeme, protože konečné rozhodnutí je na straně odběratele. My ovšem zajistíme kompletní přehled o konkurenci a po jednání s jednotlivými odběrateli nastavíme, za jakých podmínek je možné na daný trh vstoupit. Od toho se také odvíjí naše vysoká úspěšnost na trhu. Snažíme se vyhovět oběma stranám. V Čechách i v zahraničí musí výrobce pochopitelně splňovat požadavky na certi† kace a jiné mezinárodní standardy.

* V jakých zemích si mohou lidé díky vám koupit české výrobky

Poptávka po kvalitních produktech je naštěstí vysoká. Daří se nám vyvážet české a slovenské produkty v rámci Evropy. Velkým a otevřeným trhem je například Polsko, kde jsme v říjnu založili vlastní pobočku BNG Poland. Naší nejnovější akvizicí je umístění několika obchodních značek v jednom z nejstarších a největších internetových e­shopů – Amazonu. České výrobky tak najdete třeba v pobočkách Amazonu v Německu či ve Velké Británii. Výrobky našich klientů ale vyvážíme třeba i do Spojených arabských emirátů nebo Číny.

MM25_AI

* Může i malý lokální výrobce pomýšlet na prodej svých výrobků v zahraničí

V našem portfoliu jsou jak lokální producenti, tak velké společnosti. Ty jsou možná připraveny na expanzi na zahraniční trhy lépe, nicméně ani malá produkce nemusí být limitujícím faktorem.

  • Našli jste v článku chybu?