Počet uživatelů sociální sítě Facebook ve věkové skupině 12-17 let se výrazně sníží. Ve Spojených státech jich letos poprvé po několika letech ubude na méně než polovinu. Propad téměř o 6 procent se předpokládá i u skupiny 18-24 let. V příštích dvou letech se navíc očekává další pokles v obou skupinách. Mladé odpadlíky sbírá především Snapchat.
Mark Zuckerberg bude muset více myslet na budoucnost, americká mládež totiž o jeho sociální síť ztrácí zájem. Letos se alespoň jednou za měsíc k Facebooku připojí méně než polovina teenagerů do 17 let. Vyplývá to z výzkumu společnosti eMarketer. Úbytek je tak rychlejší, než sami výzkumníci očekávali.
Pro Facebook nejde zatím o nic fatálního, neboť celkově mu uživatelů stále přibývá. Trend je však znepokojivý, neboť nové účty si zřizují spíše starší lidé. V USA by měl počet uživatelů letos dosáhnout 169,5 milionu, což je jen o 1 procento víc než v roce 2017. Facebook zůstává dominantní sociální sítí, jeho podíl ale klesá ve prospěch Instagramu a Snapchatu.
Počet amerických uživatelů sociálních sítí (v milionech) | |
---|---|
169,5 | |
104,7 | |
Snapchat | 86,5 |
Zdroj: eMarketer
Největší sociální síť podle propočtů eMareketeru letos přijde o 2 miliony uživatelů do 24 let. Instagram naopak ve stejné věkové skupině posílí o 1,6 milionu, Snapchat potom o 1,9 milionu. Ve věkové skupině 12-24 let má Snapchat silnější uživatelskou bázi než Instagram. Celkově je tomu ale naopak.
Odhady eMarketeru vycházejí z analýz průzkumů a provozních dat ostatních výzkumných firem a regulačních úřadů, statistik samotného Facebooku, trendů z minulosti a demografických a socioekonomických faktorů, přiblížil metodiku web Quartz.
Facebook utrácí jako ropný gigant Exxon. Proč?
Facebook nedávno informoval, že mu poprvé v historii klesl počet aktivních denních uživatelů ve Spojených státech a Kanadě, přičemž úbytek dosáhl asi 700 tisíc lidí. Zdůvodnil to nasyceným trhem a změnou algoritmu News Feed.
Čerstvá zjištění eMarketeru o mládeži migrující ke konkurenci jsou pro Marka Zuckerberga zneklidňující. Severní Amerika je totiž pro Facebook zdaleka nejvýnosnějším teritoriem.
Dále čtěte: