Menu Zavřít

Takový bohatý piknik

12. 5. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Zkuste jet s CR-V do terénu. Polní nebo lesní cesta sportovně užitkovou Hondu nezaskočí, dokud se neobjeví hluboké vyjeté koleje od traktorů. Potom doplácí na to, že její světlá výška nedosahuje úrovně skutečných terénních vozů a nízko umístěné plastové části se začínají nebezpečně často dotýkat země. Jelikož CR-V nemá k dispozici redukční převodovku, vypomoci může v případě ztráty trakce pouze inteligentní pohon všech kol Real Time 4WD. Ten rozděluje sílu mezi přední a zadní nápravou podle potřeby.
Na silnici se za běžných podmínek Honda chová jako automobily s pohonem předních kol, čímž dává najevo své skutečné poslání. V zatáčkách se sice při rychlejším nájezdu mírně naklání, je to však méně než většina jejích konkurentů v segmentu. Stejně jako oni se přitom královsky chová k posádce. K pohodlným předním sedadlům se přidávají zadní, u jejichž opěradel lze nastavovat sklon. Navíc jsou posuvná. Do prostoru okolo řidiče a spolujezdce se vešlo několik objemných přihrádek, také díky tomu, že se ruční brzda přesunula na středovou konzoli a stala jedním z jejích designových prvků.
Důmyslná řešení se objevují i v prostoru pro zavazadla. Páté zadní dveře se otevírají do strany, přičemž nízká hrana prostoru umožňuje bezproblémový náklad těžkých předmětů. Menší tašky se dají snadno do kufru vložit samostatně otevíratelným skleněným oknem. Jelikož je rezerva umístěna zvenku na dveřích, umožnilo to japonské automobilce vytvořit další úložné místo pod podlahou zavazadlového prostoru. A aby toho nebylo málo, podlahu zčásti tvoří deska, jež po vyndání z vozu a rozložení vytvoří malý stoleček pro posezení v přírodě.
Přesvědčivé vlastnosti prvního turbodieselu vyráběného automobilkou Honda se prokázaly již při testování sedanu střední třídy Accord (EURO 17/2005). Na rozdíl od něj má sportovně užitkové CR-V hůře odstupňovanou převodovku, takže mezi pětkou a šestkou není v podstatě žádný rozdíl. V ostatních ohledech však potvrzuje své kvality. Syčení turba u Hondy zní daleko příjemněji než stále ještě nevymýcený traktorový zvuk u některých konkurentů, zátah neztratil na plynulosti a spotřeba kolem 7,5 litru nafty je velmi příznivá.
Na Hondě CR-V zamrzí jen některé drobnosti. Testovaná verze Executive (ta vyšší v nabídce) má slušnou výbavu včetně tempomatu či multifunkčního volantu, autorádio však svým „zabudováním“ dělá Hondě ostudu. A podivně vzhledem k terénním schopnostem působí i chromované rámy kolem vozu. Honda CR-V 2,2 i-CTDi Executive Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 2204 cm3
Max. výkon 103 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 180 km/h
Průměrná spotřeba 6,7 litru na 100 km
Základní cena 899 000 Kč

bitcoin_skoleni

Klady - kultivovaný motor
- chytrá práce s prostorem
- přesný chod převodovky

Zápory - zbytečné vnější rámy
- nevzhledně zabudované autorádio

  • Našli jste v článku chybu?