Moderní technologie dokáží usnadnit každodenní život, přičemž platí to jak v tom soukromém, tak profesním. Kdo si je osvojí, může být v práci efektivnější, a to celkem podstatně. Ukazuje to alespoň průzkum State of Sales and Marketing Report estonské společnosti Pipedrive, která se zabývá vývojem globální CRM platformy, jež má zjednodušit práci především obchodním profesionálům.
„Technologie pomáhají nejen automatizovat repetitivní úkoly, ale také zefektivňují prodej. Abyste se mohli rozhodovat, co je pro vás v danou chvíli nejlepší, potřebujete mít správné a aktuální informace a mít v nich dokonalý přehled. Když obchodníci používají technologie, které tohle udělají za ně, uvolní se jim kapacita na budování osobních vztahů. Ty jsou při uzavírání obchodů neocenitelné, takže se dá říct, že zavádění digitálních nástrojů se přímo promítá do prodejních úspěchů,“ řekl redakci Euro.cz jako první Sean Evers, viceprezident pro prodej a partner v Pipedrive.
Spokojenost zvýší třeba školení
Estonská společnost se dlouhodobě věnuje i efektivitě digitálních nástrojů. Z jejího nového průzkumu přitom vyplynulo, že moderní technologie firmám zdaleka nestačí jenom zavádět. Je potřeba, aby s nimi jejich zaměstnanci byli i spokojeni. Protože pokud tomu tak je, zvyšuje se zároveň pravděpodobnost, že o to snáze budou dosahovat vytyčených cílů. Konkrétně by to mělo být až o 30 procent častěji.
Výše uvedené mimo jiné znamená, že chce-li být podnik úspěšný, neměl by tuto skutečnost opomíjet a naopak se má intenzivně snažit spokojenost svých zaměstnanců kontinuálně zvyšovat. Což podle všeho většina společností i dělá, neboť tři čtvrtiny dotazovaných obchodníků si technologie zavedené v jejich práci pochvalují.
U těch zbývajících by pak podle Pipedrive mohlo pomoci například zajištění kurzů, díky nimž zaměstnanci danou problematiku lépe pochopí. „Průběžné školení o efektivním využívání digitálních nástrojů může zvýšit produktivitu a zároveň zlepšit vztahy se zákazníky,“ vysvětlil technický ředitel společnosti Agur Jõgi.
O umělou inteligenci mají zájem hlavně malé firmy
Průzkum, do něhož se zapojilo celkem 948 odborníků z oblasti prodeje a marketingu z 85 zemí světa, se zabýval i tím, o jaké dosud nepoužívané nástroje by obchodníci měli největší zájem. Na první pozici se umístila umělá inteligence (AI), která by měla největší pozitivní dopad na práci podle celkem 38 procent dotazovaných. Na druhé pozici skončily CRM platformy, další pak bylo automatické generování leadů.
„Nástroje umělé inteligence mají obrovský potenciál, profesionálové v oblasti prodeje v nich vidí velký pozitivní dopad na výkonnost a výsledky. Při používání AI pro prognózování získávají prodejci v reálném čase přístup k informacím postaveným na datech. Díky tomu se mohou lépe rozhodovat a lépe tvořit obchodní strategie. AI řešení mohou předpovídat trendy trhu, pomoct lépe využívat zdroje a identifikovat nové příležitosti k růstu,“ doplnil Jõgi.
Poměrně překvapivým zjištěním vyplývajícím z průzkumu je skutečnost, že nasazení AI do velké míry závisí na velikosti dané společnosti. Nástroje umělé inteligence v současnosti využívá už 42 procent firem s 10 a méně zaměstnanci, u společností do 100 zaměstnanců je to 37 procent a v podnicích nad 100 zaměstnanců necelá čtvrtina.
Zásadní rozdíl mezi malými a velkými firmami je podle Pipedrive způsoben hned několika faktory. Tím prvním je skutečnost, že do velkých týmů je většinou obtížnější přinášet novinky. Dalším důvodem je pak to, že malé podniky implementují různá AI řešení právě kvůli svým omezeným kapacitám. Lidé v nich totiž často zastávají vícero rolí, takže umělá inteligence jim pomáhá využít dostupné kapacity co nejefektivněji.