Menu Zavřít

Technologie a chytré české hlavy

26. 11. 2018
Autor: Euro.cz

Ingredience úspěchu TÜV SÜD Czech: správné investice, kvalitní služby a trvalá komunikace s klienty

TÜV SÜD Czech je příkladem firemní značky, která vám nemusí nic říkat. Přesto tato středně velká firma, která v České republice zaměstnává víc než 300 vysoce kvalifikovaných pracovníků, nabízí takové služby, že za ní do Prahy i do Bezděčína u Mladé Boleslavi jezdí zástupci největších automobilek z celé Evropy.

Automobilový průmysl ale není jediná oblast, ve které se TÜV SÜD Czech profiluje. Své služby aktivně nabízí v celém spektru segmentu TIC, tedy testování, inspekcí a certifikací. Díky tomu patří mezi lídry na českém trhu a je jednou z mála opravdu nezávislých společností v oboru.

„Náš recept na úspěch je relativně jednoduchý,“ říká s úsměvem Oleg Spružina, vedoucí Česko-polsko-slovenského klastru a generální ředitel TÜV SÜD Czech. „Základní podmínkou je schopnost a ochota mateřského holdingu podporovat nás v investicích do technologií, které vidíme jako nezbytné pro náš další rozvoj. Samotná technologie ale nestačí. Mnohem důležitějším prvkem jsou chytré české hlavy, které umějí definovat naše investiční potřeby a které na základě nových technologií vytvářejí unikátní služby pro klienty. A samozřejmě nedílnou součástí úspěchu je neustálý kontakt se zákazníky, kteří nám poskytují zpětnou vazbu a se kterými velmi často přecházíme na úroveň partnerství.

Tato kombinace – investice, dobří lidé, špičkové služby a intenzivní zkoumání potřeb klientů je to, co nám v průběhu let přineslo úspěch,“ vysvětluje.

České hlavy, cesta k úspěchu

Oleg Spružina měří úspěch mimo jiné podle toho, pro jaké klienty firma aktuálně pracuje: „Opravdu mě těší, když vidím, že za námi jezdí největší jména automobilového průmyslu v Evropě, skutečné manažerské i odborné špičky. Zároveň nás to ale také zavazuje k dalšímu rozvoji. Úspěchem pro nás není jen to, že sledujeme obecné trendy, ale že jsme v některých oblastech již o krok napřed, že tak trochu pomáháme rozvíjet trh.

Ještě před deseti roky se rychlost technologických kamer pohybovala v oblasti několika set snímků za sekundu, dnes je to o řád jinde. Bavíme se o dějích v řádech milisekund a sám jsem ohromen tím, v jak krátkých časových událostech lze ještě něco měřit. Technologie se posouvá stále dopředu a my musíme být schopni ji nejenom sledovat, ale především využívat.“

Neustálá potřeba měnit sebe sama

Firma TÜV SÜD si nedávno definovala celosvětovou vizi a strategii do roku 2025. Chce být i nadále důvěryhodným partnerem v oblasti ochrany lidí, majetků a investic a nabízet klientům konkrétní řešení nejenom ve fyzickém, ale nově i digitálním světě. Její nový firemní slogan zní: „Více hodnoty. Více důvěry.“

V České republice vznikla společnost TÜV SÜD Czech v polovině devadesátých let, kdy se TÜV Bayern, předchůdce a také základ holdingu TÜV SÜD, rozhodl postupně investovat v Česku formou strategických akvizic. „Bylo to docela pozdě, protože český trh byl již do značné míry rozebrán konkurenčními firmami.

Na druhé straně se ukázalo, že když máte dobrou strategii a dobré lidi, můžete důstojně konkurovat a své protivníky i předběhnout v mnoha oblastech,“ říká Spružina.

„To, co nás momentálně čeká, je nová definice služeb našeho segmentu jako nezbytná reakce na velmi rychlý rozvoj technologií v mnoha oblastech. Testování a certifikace výrobků se postupně začíná posouvat z fyzického do digitálního světa, tedy podle konceptu tzv. digitálních dvojčat. Do virtuálního světa se pomalu přesouvá celý proces vývoje výrobků od základního designu až po ověřování funkčnosti. Tím pádem bude ale nezbytné takové výrobky nebo i celé technologické procesy otestovat a eventuálně certifikovat ještě dřív, než budou vyrobeny fyzicky. Tak dojde nejenom k velké úspoře času, ale především k významnému snížení nákladů výrobců.

Z našeho pohledu se pak zajímavě zvýší přidaná hodnota našich služeb.

Samozřejmě to je ale také velký tlak na autority, které standardy TIC vytvářejí.

Holding TÜV SÜD si klade za cíl být aktivní i v této oblasti a hodlá pomáhat při definici nových standardů,“ pokračuje Spružina.

Trojice úspěchu: technické kompetence, ekonomické znalosti a komunikace

V České republice vede automobilovou divizi TÜV SÜD Czech Jiří Socha, který je zároveň členem představenstva Sdružení pro automobilový průmysl (AUTOSAP).

I on souhlasí s tím, že klíčem k budoucímu úspěchu firmy je schopnost přilákat do firmy kvalitní zaměstnance. „Automobilový

průmysl dnes stojí na křižovatce. Změny, které nastanou v příštích deseti letech, budou zřejmě největší za celou historii vývoje oboru.

Probíhají intenzivní diskuse o budoucím pohonu vozidel s cílem snížit emise, připravujeme se na autonomní řízení vozidel a digitalizaci celého oboru. S digitalizací je spojená konektivita vozidel a infrastruktury, kterou vozidla projíždějí,“ říká Jiří Socha. „Naše klíčové investice míří nejen do technologií, ale především do správných lidí. Uděláme vše, co můžeme, abychom získali to nejlepší, co dnes český pracovní trh nabízí. Technologie není všechno, je to koneckonců jenom zařízení, které musí někdo chytře obsluhovat. Firmu, jako je ta naše, tvoří především to, co mají naši lidé v hlavách. To je naše klíčová investice do budoucna,“ dodává.

Na kultivaci lidí se správnými kvalitami se zaměřuje TÜV SÜD Czech i v rámci spolupráce s univerzitami: „Lidé, kteří u nás pracují, k nám přišli velmi často hned po vysoké škole nebo u nás dokončili doktorát.“ Jedním z příkladů spolupráce s univerzitami a s mladými studenty je podpora studentského závodu Formule Student, v jehož rámci si studenti sami navrhnou a postaví svá závodní auta, v nichž pak soupeří s týmy z celého světa. „V podobné spolupráci vidíme velký smysl. Největší výzvou bude pro české školy schopnost připravit dostatek inženýrů, kteří kromě toho, že umí pracovat na technických projektech, mají také základní ekonomické a jazykové znalosti.

bitcoin_skoleni

V budoucnu bude mnohem důležitější, aby lidem docházely vztahy mezi jejich vlastní činností a světem kolem nich. Pokud se českým univerzitám podaří propojit technické dovednosti, ekonomické znalosti, lidskost a schopnost komunikace, myslím, že úspěch České republiky – a tím i naší firmy – je zcela reálný,“ shrnuje Spružina.

  • Našli jste v článku chybu?