Ministerstvo průmyslu a obchodu odstartovalo informační kampaň na podporu vzdělávání ve středoškolských průmyslových oborech. Kampaň se sloganem „I řemeslo může být cesta k úspěchu“ míří především na rodiče žáků posledních ročníků základních škol a na mladé lidi ve věku, kdy se rozhodují, jakým směrem se vydají po základní škole.
Foto: Profimedia.cz
Cílem kampaně je reagovat na potřebu firem a přispět ke zvýšení atraktivity technických oborů vzdělávání. „Z výzkumů, které máme k dispozici, jednoznačně vyplývá, že zvýšení zájmu o technické vzdělávání je jednou ze základních podmínek pro zajištění kvalitních a plně kvalifikovaných zaměstnanců v průmyslových oborech, jejichž nedostatek se stává stále akutnějším problémem našeho pracovního trhu. Tato skutečnost se také negativně projevuje ve schopnosti českých firem uspět v mezinárodní konkurenci na zahraničních trzích,“ konstatuje ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba.
V následujících čtyřech týdnech tak bude Česká televize vysílat dvojici spotů – „Mosty“ a „Turbína“, které jsou k vidění i na YouTube. Součástí kampaně budou i čtyři čtyřicetiminutové diskusní pořady na téma učňovského školství, a to se zaměřením na následující oblasti:
- učňovské školství u nás a v Evropě
- vzdělanostní růst
- učni a zaměstnavatelé
- evropská legislativa
Přímé přenosy diskusí s odborníky z oblasti vzdělávání i průmyslu bude kanál ČT24 vysílat pravidelně vždy v úterý v podvečer. První diskuse začíná už dnes od 17 hodin. Součástí diskusí bude také celkem osm krátkých reportáží z firem, které problematiku lidských zdrojů ve svém oboru aktivně řeší.
Informační kampani předcházel průzkum a analýza potřeb zaměstnavatelů ve vybraných regionech a také regionální workshopy na téma „Potřeby zaměstnavatelů v oblasti rozvoje lidských zdrojů“. Stejný bude také titul závěrečné konference, která se za účasti ministra průmyslu a obchodu Martina Kuby uskuteční 12. prosince. Tyto akce Ministerstvo průmyslu a obchodu uskutečňuje ve spolupráci s Hospodářskou komorou České republiky.