Diskuze o hospodaření České televize v poslední době utichly na konto debat o výši a výběru televizních poplatků. Ve hře byla řada variant, z nichž některé znamenaly vyšší poplatky, jiné je ponechávaly v původní výši, ale rozšiřovaly okruh plátců. Zdá se, že nakonec si ČT polepší.
Jak expresivně tvrdí Blesk - opět za naše peníze! Mediální komise sněmovny celý minulý týden projednávala všechny varianty - aby v jeho závěru nakonec poslancům doporučila návrh poslankyně Evy Novákové (ČSSD), podle kterého by se ještě letos měly poplatky zvednout na 100 korun. A měly by stoupat dál až do roku 2010, kdy dosáhnou 155 Kč. Zároveň bude klesat procento reklamy na ČT až k nule. Platit má každá rodina, nezávisle na tom, jestli vlastní televizi. „Vítězný“ návrh je jakýmsi kompromisem. Jak uvedl Netimpuls , nakonec úspěšná iniciativa některých koaličních politiků vedoucí k růstu poplatků a útlumu reklamy v ČT zaskočila nejen opoziční, ale i část vládních poslanců. Táňa Fischerová (nezávislá, klub US-DEU) například oznámila, že pro něj hlasovat nebude. Naproti tomu opoziční ODS dlouhodobě usiluje o omezení reklamy ve veřejnoprávní televizi. Přesto odmítla doporučený návrh podpořit, protože prý naprosto chybějí propočty, co vlastně bude znamenat. Komunisté pravděpodobně pro vyšší poplatky ruku také nezvednou. Reklamním agenturám se návrh na postupné zrušení reklamy v ČT rovněž nelíbí. „Zrušení reklamy na veřejnoprávní televizi by omezilo konkurenci na trhu televizní reklamy,“ řekl Lidovým novinám výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš. Ve svém důsledku by nakonec zvýšilo ceny za reklamní čas. Podotkl také, že financovat veřejnoprávní televizi pouze z poplatků si může dovolit jen země bohatá či s tak velkým počtem obyvatel, jako má například Velká Británie. Stejný názor vyjádřil i šéf oddělení pro legislativu European Broadcasting Union (EBU) na odborném semináři v Poslanecké sněmovně.