GLOSY Evropská komise táhne do boje za práva spotřebitelů. Prý nemají dost informací, obchodníci si s nimi dělají co chtějí, a proto je třeba nastolit pořádek. Základem všeho má být lidské "právo na občasnou změnu názoru zákazníka." Každý zákazník by měl právo na vrácení peněz, pokud přijde během jednoho měsíce na to, že koupené zboží se mu už vlastně nelíbí.
**GLOSY
Evropská komise táhne do boje za práva spotřebitelů. Prý nemají dost informací, obchodníci si s nimi dělají co chtějí, a proto je třeba nastolit pořádek. Základem všeho má být lidské „právo na občasnou změnu názoru zákazníka.“ Každý zákazník by měl právo na vrácení peněz, pokud přijde během jednoho měsíce na to, že koupené zboží se mu už vlastně nelíbí. Bude na obchodnících, jak se s tím vypořádají. Pokud nechtějí zkrachovat, budou si ztráty vynahrazovat tím, že zvýší ceny. Jestli tedy nový nápad Evropské komise zákazníkům opravdu pomůže, je otázkou. Možná by na ni mohl odpovědět i jeden ze dvou komisařů, kteří se na přípravě tohoto podivného předpisu podíleli. A pěkně hezky česky, je to totiž náš Pavel Telička. A když našim maloobchodníkům uspokojivou odpověď ze svých bruselských výšin nepodá? Potom by měla také Česká republika uplatnit „právo na občasnou změnu názoru“. Toho názoru, že Pavel Telička je zrovna tím nejlepším komisařem.