KAREL ARBES Týdeník Profit má nový rozměr. Od září spolupracují jeho redaktoři na pořadu „Podnikatelský servis“, který vysílá ve čtvrtek večer Česká televize na druhém programu. Na obsah pořadu jsme se zeptali zástupce jednatele společnosti K. A. Production Karla Arbese, která pro ČT pořad vyrábí.
KAREL ARBES Týdeník Profit má nový rozměr. Od září spolupracují jeho redaktoři na pořadu „Podnikatelský servis“, který vysílá ve čtvrtek večer Česká televize na druhém programu. Na obsah pořadu jsme se zeptali zástupce jednatele společnosti K. A. Production Karla Arbese, která pro ČT pořad vyrábí. * Pro jaké diváky je Podnikatelský servis na druhém programu České televize určen? Je to pořad pro podporu a rozvoj podnikání, ojedinělý v českých médiích. Cílovou skupinou jsou malí a střední podnikatelé, ale i diváci, kteří o podnikání uvažují. Podobný pořad dosud v televizním vysílání v tuzemsku chyběl. Komerční televize se ekonomikou příliš nezabývají, Česká televize ekonomická témata vysílá, ale nám jde o oživení a určitý informační servis pro podnikatele. Navíc bychom rádi vrátili slovům podnikatel a podnikání pravý smysl. Ten, kdo podniká, často riskuje, naráží na mnoho překážek a často dává práci a sociální jistoty i řadě dalších lidí. V pořadu chceme představit podnikatele, kteří stojí za zmínku. Chceme pořadem inspirovat k tomu, jak pouze „nepřežívat“, ale dlouhodobě prosperovat. * Na které moderátory se můžou diváci těšit? Na Jana Pokorného. V roli živnostníků někdy vystupují i herci nebo zpěváci, kteří se na podnikání dali. * Jaký je obsah servisu, co podnikatelům vlastně přinese? Naším cílem je pomoc a podpora malým a středním podnikatelům prostřednictvím nejsledovanějšího veřejného média. Náplní tedy jsou rady, nápady, řešení problémů a další praktické informace. Magazín má podněcovat zájem o podnikání, rozšiřovat znalosti, pomáhat lidem v orientaci ve složité legislativě. Důležitým posláním je vysílání „horkých informací“, užitečných pro odvětví. Projekt představí i příklady úspěšných byznysmenů a jejich projektů doma i v zahraničí. Uvedeme konkrétní možnosti Čechů za hranicemi. A chceme především tepat do všeho, co představuje bariéru či omezení podnikání. Zařazeny jsou samozřejmě i studiové diskuse, v minulém týdnu například bylo možné sledovat debatu kolem otázek novely zákona o dani z přidané hodnoty. * Na která další témata se letos ještě zaměříte? Půjde třeba o využití evropských a státních programů pro podporu a rozvoj podnikání. Řada témat se týká možností zajištění zdrojů pro financování, ale také některých moderních podnikatelských metod, které jsou často velice úspěšně odzkoušené v zahraničí. Zajímavé jistě bude i to, jak čelit a jak se bránit některým rizikům s podnikáním spojeným. Je řada témat z právní a daňové problematiky. Navíc pořad spolupracuje i využívá zkušeností některých profesních institucí podnikatelů, jako například Hospodářská komora a další. * To všechno se do půlhodiny vejde? Osmadvacet minut je v televizi poměrně dlouhá stopáž. Všechno se ale pochopitelně ani do ní nevejde, proto jsme připravili pro zájemce o podrobnější informace interaktivní webové stránky. Lze je najít na adrese www.podnikatelskyservis. cz, bude z nich přímý vstup na stránky týdeníku Profit a opačně. * Jakým způsobem bude probíhat spolupráce s Profitem? S časopisem připravujeme již delší dobu řadu příspěvků společně, čtenáři Profitu nyní mají možnost své problémy řešit nejen na stránkách týdeníku, ale také na televizní obrazovce. Stejně tak to funguje opačným směrem. Ne vše se na obrazovku vejde, hlavně složitější odborná témata najdou v časopisu uplatnění. Jak už jsem naznačil výše, důležitá je pro nás provázanost webových stránek. ING. KAREL ARBES, PhD**.
Vystudoval VŠE, obor zahraniční obchod. Poté získal doktorský titul v Ekonomickém ústavu Akademie věd. Věnoval se pedagogice na FAMU a VŠE Praha, pracoval jako obchodní ředitel Supraphonu, předseda představenstva společnosti Multisonic a od loňského roku je společníkem agentury K. A. Production. Jeho firma se zabývá výrobou audiovizuálních pořadů, obchodní a zprostředkovatelskou činností, reklamou a poradenstvím.