Česká televize
Česká televize (ČT) představuje na trhu telekomunikačních služeb jednoho z nejatraktivnějších zákazníků. O to je zvláštnější, že se do nového tendru ČT na poskytování služeb mobilních komunikací nepřihlásil jediný zájemce. A to přestože veřejnoprávní televize chce za tyto služby v příštích čtyřech letech utratit 40 milionů korun bez DPH. Vyplývá to z informací týdeníku Euro a potvrdila to i mluvčí ČT Michaela Fričová.
„V rámci veřejné zakázky na služby mobilního operátora nepřišla žádná nabídka. Proto bude výběrové řízení v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek zrušeno,“ uvedla Fričová s tím, že důvody takového jednání operátorů jí nejsou známy. Problémem by rozhodně neměla být výběrová kritéria, neboť nejdůležitějším faktorem hodnocení – s 90procentní váhou – byla nabídnutá cena. Pouze desetiprocentní váhu v hodnocení měla úroveň doplňkových služeb. Ze zjištění týdeníku Euro vyplývá, že nezájem mobilních operátorů si způsobila veřejnoprávní televize zřejmě sama. Do podmínek dodávky služeb si prý zapracovala požadavek na technické řešení, které žádná z tuzemských mobilních firem neposkytuje. A to přestože byli zaměstnanci ČT na tento fakt upozorňováni. ČT údajně mimo jiné požadovala garanci stoprocentního pokrytí vnitřních prostor budov televize signálem, ale zástupce operátorů do všech prostor odmítla vpustit.
Dodavatelem mobilních služeb pro Českou televizi je již více než osm let operátor T-Mobile, který v roce 2004 „přebral“ ČT tehdejší mobilní jedničce Eurotelu (dnešní O2) a naplno tak odstartoval souboj těchto dvou operátorů ve veřejnoprávní sféře.