Automobilový průmysl Výrobce elektrických automobilů Tesla Motors se u vrchního soudu amerického státu New Jersey odvolává proti rozhodnutí, které znemožňuje automobilkám přímý prodej zákazníkům. Firma argumentuje tím, že podobné zákazy jsou v rozporu s jejím posláním poskytovat udržitelnou dopravu a zároveň nespravedlivě zvýhodňují dealery vozidel.
Společnost miliardáře Elona Muska (na snímku) napadá pravidla prodejů aut přes franšízové dealery, která ve Spojených státech platí takřka 80 let. Prodejce má chránit před špatným zacházením a ovlivňováním konkurence ze strany výrobců značek vozů, které prodávají, upozorňuje agentura Bloomberg. Tesla tvrdí, že na ni by se podobný zákaz vztahovat neměl, protože franšízy na prodej neposkytuje.
„Franšízoví dealeři jsou při prodeji elektrických vozidel v konfliktu zájmů. Aby tak mohli činit efektivně, museli by nadšeně vysvětlovat, proč jsou elektrické vozy lepší než automobily s benzinovým pohonem. To neudělají, protože právě takové automobily představují prakticky celé jejich tržby,“ uvádí Tesla v materiálech, které poslala soudu.
Podobné zákazy, jaké nyní v New Jersey vedou k zastavení prodejů ve dvou firemních obchodech, postihly Muskovu automobilku též v Texasu či Arizoně. Senát státu Ohio nedávno automobilce povolil otevření třetího obchodu na jeho území. Tesla se zároveň dohodla s prodejci aut v New Yorku, že firma může nechat svých pět tamních obchodů otevřených a časem přidat další.