REDAKČNÍ TEST - Redakce Profitu měla elektrický skútr Vectrix k dispozici na krátký test. Jaká je dvoumístná motorka v praxi?
Vectrix je na první pohled k nerozeznání od běžného skútru. Má robustní kapotáž, čelní plexisklo a ovládání jako běžné skútry. Nechybí tu ani odkládací prostor pro přílbu pod sedadlem. Markantní rozdíl je ale v hmotnosti. Vectrix váží 230 kilogramů, což je zhruba dvojnásobek oproti skútru se spalovacím motorem.
Na výkonu to ale není znát. Elektromotorka má solidní zrychlení z nuly na 50 kilometrů v hodině za 3,6 sekundy, dokáže jet až stokilometrovou rychlostí. Výrobce slibuje až 100kilometrový dojezd na jedno nabití ze zásuvky.
V redakčním testu jsme bez problému ujeli 80 kilometrů a v „nádrži“ ještě zbývala elektřina. Údaj výrobce je tedy pravdivý. Nabití baterie z běžné zásuvky trvalo dvě hodiny (na 80 procent kapacity). Příjemným překvapením byla možnost brzdění motorem za současné rekuperace elektřiny do baterií. Vectrix má dokonce zpátečku; elektromotoru lze dát pouhým otočením rukojeti opačný chod.
Vectrix je použitelný v běžném provozu, jeho jedinou zásadní nevýhodou je vysoká pořizovací cena. Za 160 tisíc korun lze dnes už pořídit malé auto. Při desetileté životnosti motorky se ale náklady můžou vrátit v provozních nákladech.