V Evropě se začíná prosazovat uvažování s ohledem na trvalou udržitelnost. Co to znamená? Pojem trvalé udržitelnosti zahrnuje obnovitelné výrobní technologie a postupy a návrh produktů, které jsou šetrné k životnímu prostředí.
Proč by firmy měly chtít podnikat v souladu s principy trvalé udržitelnosti? Ze dvou důvodů – přinese jim to další zisky a skvělé PR.
Ziskovost souvisí se vstupními náklady na návrh a výrobu produktů. Faktory jako elektrickou energii, vodu, efektivitu zaměstnanců, filtrovaný vzduch nebo výrobní prostory lze zajišťovat v samotném závodě, nikoli nakupovat či zajišťovat s využitím externích zdrojů. Stačí si prohlédnout nejnovější výrobní závod automobilky Ford ve Spojených státech. Zjistíme, že byl navržen jako samostatný, ucelený svět, kde elektřinu vyrábějí solární panely na střeše a voda, která továrnu opouští, je díky organické filtraci čistší než na vstupu.
Korporace, které záleží na lidech, životním prostředí a budoucnosti, získává přidanou hodnotu, již může skvěle využít při posilování své značky. „Posláním naší společnosti je přispívat ke kvalitě vašeho života a k budoucnosti naší planety a usilovat o to, abychom našim dětem zanechali lepší svět.“ Společnost už svým zákazníkům jen neprodává výrobky, ale pomáhá jim najít trvale udržitelné nákupní zvyklosti a prospívat tak naší planetě.
Uvažuje vaše společnost v dlouhodobém měřítku? Je nejvyšší čas.