Menu Zavřít

Tip manažera: Propouštějte důstojně

1. 9. 2010
Autor: Euro.cz

Outplacement je způsob, jak minimalizovat negativní dopady propouštění, a to jak ty, které postihnou zaměstnance, tak ty, které se týkají propouštějící firmy.

I prosperující a prestižní firmy se čas od času dostanou do situace, kdy musejí propouštět zaměstnance. Protože si ale váží jejich přínosu pro firmu, zařazují je ve fázi ukončení pracovního poměru do programu takzvaného outplacementu. V jeho rámci pomáhají pracovníkům s odchodem z firmy – administrativně, poradensky a leckdy i nabídkou obdobného pracovního místa v jiné společnosti.

Manažeři díky programu outplacement získávají informace a dovednosti, které potřebují k tomu, aby předali ukončení pracovního poměru citlivě a přitom profesionálně.

WT100

Pokud není manažer dostatečně připravený, může se stát, že se bude soustředit hlavně na to, aby svůj pocit viny potlačil. A propouštěnému člověku vyčte všechny chyby, kterých se podle něj dopustil, jen aby sám sobě ospravedlnil fakt, že mu dává výpověď. Tím ovšem dotyčnému moc životního elánu nepřidá.

Outplacement zajistí udržení pracovní morálky a produktivity odcházejících zaměstnanců a snižuje tlak na manažery, snižuje i nejistotu zaměstnanců, kteří zůstávají ve společnosti, a udržuje jejich produktivitu. Společnost využívající outplacement působí na potenciální nové zaměstnance jako důvěryhodný zaměstnavatel.

  • Našli jste v článku chybu?