V budoucnu se budou víc používat toalety s podtlakovým systémem pro splachování nebo se splachováním malým množstvím vody
Systém výběrových řízení, kde jediným a nejdůležitějším hodnoticím kritériem je celková cena, degraduje celý trh, říká Karel Svoboda, jednatel firmy TOI TOI, sanitární systémy.
* Jak se vaše firma angažuje v sociální oblasti?
Společnost TOI TOI, sanitární systémy je lídrem na trhu v pronájmu mobilních chemických toalet a řešení mobilní hygieny v Česku a jako taková si uvědomuje i svoji odpovědnost v oblasti podpory sociálních, kulturních a dalších projektů z neziskové sféry. V rámci svojí činnosti se pravidelně potkáváme s produkcemi spojenými s charitativními projekty a projekty, které by bez pomoci partnerů ze všech oblastí běžného života neměly možnost svoje akce uspořádat.
* Které charitativní projekty podporujete a proč?
Patří mezi ně Kapka Naděje, kterou podporujeme již déle než deset let jak finančně, tak pravidelně nákupem kalendářů a jejich distribucí mezi naše partnery. Dále podporujeme například Nadaci Terezy Maxové pravidelným nákupem dárků této nadace pro naše partnery.
Mezi další patří Crohn.cz, což je podpora osob s idiopatickými střevními chorobami, zde jsme podpořili projekty WC karta a WCkompas.cz.
A je toho mnohem víc. Třeba Teribear hýbe Prahou. Tento projekt nejenom podporujeme, ale také se do něj aktivně zapojujeme s našimi zaměstnanci, v roce 2016 se projektu zúčastnilo přes 20 osob a nasbírali celkem 190 kilometrů. Známý je i Avon Pochod, jehož partnerem je společnost TOI TOI od roku 2014. Od začátku podporujeme projekt badmintonisty Petra Koukala zabývající se mužským zdravím a přístupem k prevenci choroby STK pro chlapy roadshow. A přispíváme také na Dětský domov Ledce.
* Kolik u vás pracuje lidí a co jim nabízíte?
V současnosti je v naší společnosti zaměstnáno 116 lidí a v letních měsících najde u nás uplatnění dalších zhruba 60 osob. Nabízíme standardní možnosti, jako jsou životní pojištění, příspěvek na důchodové připojištění zaměstnanců, stravenky na jídlo, nadstandardní systém přidělování ochranných osobních pracovních pomůcek, zvýhodněné tarify pro rodinné příslušníky zaměstnanců u společnosti T-Mobile, možnost využívat firemní mobilní telefon k soukromým účelům a další možnosti. Kromě toho jsou našim zaměstnancům umožněny vstupy na akce, které naše společnost podporuje. Protože nám není lhostejné, jak jsou někteří lidé neteční v okamžicích, kdy jde o život, zajistili jsme všem našim zaměstnancům školení v oblasti poskytnutí první pomoci.
* Jak vypadá v současnosti trh, na kterém působíte?
Trh s pronájmem mobilních toalet je v současnosti rozdělen mezi zhruba 15 společností s tím, že naše společnost je lídrem trhu a jsme následováni konkurencí v rozsahu jedné až dvou firem a zbytek jsou spíše lokální firmy. Bohužel tento trh respektuje pouze jedinou proměnnou, a to cenu.
Tlak na kvalitu, odpovědnost k životnímu prostředí, odpovědnost k zaměstnancům a třeba i k právnímu stavu naší společnosti je velice malý.
Naším cílem je přitom nabízet služby a produkty v nejvyšší možné kvalitě za přijatelnou cenu. Systém výběrových řízení, kde jediným a nejdůležitějším hodnoticím kritériem je celková cena, však degraduje celý trh a vede pouze k poklesu ceny bez jakéhokoli jiného ohledu.
* Kde firmu vidíte do budoucna?
Vidím naši společnost jako lídra trhu s tím, že dojde ke kvalitativnímu posunu celého trhu s mobilní hygienou.
Toalety s mytím rukou, popřípadě s dezinfekčním roztokem budou standardem a budou se více používat toalety se splachováním malým množstvím vody, eventuálně toalety s podtlakovým systémem pro splachování (známé například z vlaků či letadel). Předpokládáme, že bude ze strany zákazníků mnohem větší tlak na vyšší standard toalet a na hygienu a komfort používaných zařízení. Mnohem větší bude důraz také na produkty a řešení minimalizující zásah do životního prostředí. U krátkodobých akcí předpokládáme větší podíl pronájmu autonomních zařízení využívajících klasické splachování s jímáním odpadních vod.
Podporujeme například Nadaci Terezy Maxové pravidelným nákupem dárků této nadace pro naše partnery.
O autorovi| Václav Herz herz@mf.cz