Ford Fiesta ST
Velmi levné přetížení
Stravující adrenalinová jízda nezávisí na brutálním výkonu a Fiesta ST to potvrzuje každým svým detailem. Pečlivé vyvážení vozu, brilantní tvrdé odpružení, bezchybně zapadající rychlosti v převodovce a milimetrově přesné řízení dají s klidem zapomenout, že benzinový dvoulitr disponuje maximálním výkonem „pouhých“ 150 koní a akceleraci na stovku zvládá za „obyčejných“ 8,4 vteřiny. Díky perfektní přilnavosti a stabilitě dosahuje na zatáčkovité trati přetížení téměř hodné supersportů a s klidem udrží tempo se sportovními automobily o polovinu dražšími. Půlmilionová cenovka navíc zaručuje skoro kompletní výbavu a je příslibem, že náklady na celodenní ježdění na okruhu nezruinují vaše bankovní konto.
Cena: 529 900 Kč
Seat León 1.6 Stylance
Lov na španělské mušky
Možná by se Seatu dalo vytýkat, že se jeho modely navzájem až příliš podobají. Jenže co na tom, když vypadají tak neuvěřitelně sexy. Svislé stěrače umístěné podél předních sloupků karoserie, kliky zadních dveří ve stylu Alfy Romeo, jež nejsou na první pohled vidět - to vše navozuje dojem estetické exkluzivity, který nepomíjí ani po usednutí do kabiny. Tam zase boduje moderně formovaná palubní deska, na jejíž černi zvláště efektně vynikne červené podsvícení tlačítek a přístrojů. S benzinovou šestnáctistovkou, dosahující nejvyššího výkonu 102 koní, si troufne zrychlovat na stovku za necelých dvanáct vteřin a v základní výbavě nabízí přehrávač kompaktních disků se šesti reproduktory, klimatizaci nebo tempomat.
Cena: 489 900 Kč
Renault Modus 1.5 dCi Privilege
Esence klidu
Modus zosobňuje to nejlepší, co Francouzi přinášejí do světa automobilů. Jeho měkké odpružení nastavené na komfortní jízdu řidiče ukolébá a nenutí ke spěchu, prostorná kabina navozuje ležérní atmosféru stejně jako oblé linie přístrojů a ovladačů. O praktické využití se starají jednak porůznu roztroušené přihrádky a jedna posuvná řada zadních sedadel, díky níž se velikost kufru pohybuje od 197 do 274 litrů. Jejím sklopením se lze dostat až na třináct set. Ve vrcholné verzi pro privilegované se vejde pod půl milionu s chromovanými doplňky, slušnou výbavou i se sympaticky živým osmdesátikoňovým turbodieselem pod kapotou, který se za klidné ježdění odmění průměrnou spotřebou pod pět litrů na sto kilometrů.
Cena: 492 900 Kč
No pasarán
Automobily, jimž to v E8 jen tak neprojde
Mercedes-Benz B
Stuttgartské automobilce se nedá upřít, že by se nesnažila vyčerpat všechna písmena abecedy. Segmentů je spousta a v každém se dá najít nezanedbatelný počet zákazníků. Jenže s třídou B tak trochu přestřelila, alespoň pokud jde o cenu. Velkoprostorový automobil, který v nejlevnější verzi vyjde na 630 tisíc, a přesto nemá to hlavní, tedy variabilní uspořádání zadních sedadel s možností jejich vyjmutí, vypadá jako nesmysl. Zvlášť když třída A takovým prvkem ve standardu disponuje. To je jako chtít po kupcích kabrioletu, aby si za pár tisíc dokoupili možnost stahování střechy. Příplatky chce Mercedes u béčka kromě toho za spoustu dalších věcí, které by měly být s takovou cenovkou samozřejmostí. Třeba za podélné seřizování volantu nebo rádio s CD přehrávačem.