Chrysler 300C 5.7 V8
Tajemství hemisfér
Koupit si americký vůz nebývalo poslední dobou v Evropě zrovna známkou příčetnosti. Předimenzované žravé motory, pochybná kvalita zpracování ani fádní tvary však rozhodně necharakterizují Chrysler 300C. A přitom to je na první pohled pravá Amerika se vším všudy. Mohutný osmiválec o výkonu 335 koní se chlubí kouzelným zvukem a akceleruje na stovku o něco pomaleji než za šest vteřin. Když na to přijde, dokáže se přepnout pouze na čtyřválcový režim, takže ze spotřeby řidič u benzinky neomdlí. Je stylový, je komfortní a je jiný než evropská konkurence. A kromě toho má v názvu motoru slůvko Hemi, vztahující se k neobvyklému půlkulovému tvaru spalovacích komor. Už jen kvůli tomuto oživení slavných motorů z padesátých až sedmdesátých let by stála třístovka za povšimnutí.
Cena: 1 689 000 Kč
Cadillac STS V8
Hvězda severu
Motory by měly mít jména, která něco znamenají. Má totiž něco do sebe, když se člověk pochlubí, že má pod kapotou svého Cadillaku STS osmiválec Northstar. Zkratky jako i-CVVT jsou na nic. Výjimečným však na nejluxusnějším modelu slavné značky není agregát. Spíše stojí za zmínku to, že se STS dá na silnici řídit podobně příjemně jako sedmičkové BMW či eskový Mercedes. Přesvědčivé jízdní vlastnosti totiž jeho doménou dosud nebyly. Dvoufázové tlumiče se starají o to, aby projíždění zatáček nepřivádělo řidiče k šílenství, ostré brzdy jsou famózní a leštěné dřevo v interiéru spolu s elegantní kůží dodávají cadillaku, co měl mít již dávno. Jo a nejlepší je v černé. Ale v Evropě bude až na jaře příštího roku.
Cena: (v Evropě zatím nestanovena)
Corvette C6
Supersport za babku
Tvrdá konkurence mezi supersportovními automobily přinutila lidi v General Motors, aby se pořádně zamysleli nad jednou ze svých ikon. Díky tomu se šestá generace corvetty na silnici brilantně ovládá, v zatáčkách je rychlejší než kdy dříve a její design svou samozřejmostí připomíná první verzi z roku 1953. Čtyři sta koní výkonu motoru uloženého vpředu a pohon zadních kol kvůli dokonalému rozložení hmotnosti navíc znějí dost výhružně. Přestože je interiér mnohem kultivovanější než dříve, evropští konkurenti si náskok stále udržují. U sporťáků jde ale o něco jiného. Jaký automobil dokáže na stovku zrychlit za 4,2 vteřiny, tři sta kilometrů v hodině pro něj není problém a stojí do 1,5 milionu?
Cena: (v Evropě zatím nestanovena)
No pasarán!
Automobily, jimž to v E8 jen tak neprojde
Alfa Romeo Spyder
Jak dokáže jediný detail zkazit fantastickou jízdu, by majitelé působivého spyderu od Alfy Romeo mohli vyprávět. Za všechno přitom může kvalita zpracování. Plátěná střecha spyderu na všech místech nedoléhá k oknům dokonale a produkuje takové množství pazvuků, že je to k nesnesení. Jízda bez ní je o sto procent příjemnější, a to i za deště. Aerodynamiku totiž Italové vyřešili příkladně a do vozu bez střechy neproudí vzduch nijak dramaticky ani ve stosedmdesátikilometrové rychlosti. Člověk se zároveň zbaví nevraživého skřípání a hučení okolo sebe. Vzhledem k tomu, že zadrhávání elektromotorku při manipulaci se střechou je neméně frustrující, je lepší ji nechat složenou.