Z nuly na nulu za 6,5 vteřiny
Pagani Zonda C12-S
Těžko by někoho napadlo, že jeden z nejkrásnějších supersportovních automobilů současnosti je dílem Argentince. Horacio Pagani ale své vozy začal roku 1992 vytvářet v italské Modeně, a to už znalce neudiví. Jeho poslední model pohání vzadu umístěný dvanáctiválec od AMG, který má s objemem 7,3 litru 550 výrazně se projevujících koní. Stojící vůz se na stokilometrovou rychlost dostane za 3,8 vteřiny po sešlápnutí plynového pedálu, další necelé tři vteřiny stačí na to, aby jej brzdy znovu zastavily, a to i na mokré silnici. Řidič se spolujezdcem přitom mohou Zondu S rozjet na více než 350 kilometrů v hodině (nebo zhruba sto metrů za vteřinu), přitom na perfektní ovladatelnosti auta se nic nemění. Interiér opticky zvětšuje střecha z tónovaného skla, kůže a hliník vytvářejí příjemně luxusní prostředí. Tohoto pagani vznikají zhruba dvě desítky ročně, takže vedle něj působí lamborghini, ferrari či porsche jako masově vyráběná auta.
Cena: asi 13,5 milionu Kč
Cena jedinečnosti
Jaguar XKR Convertible
Auto, které svými tvary odkazuje na výjimečný Jaguar E-Type ze šedesátých let, je v nabídce britské značky tím nejdražším a zároveň nejsvůdnějším. Stačí jen pocit rukou na věnci volantu tvořeného kombinací kůže a černě mořeného javorového dřeva. Zásadní rozhodnutí přijde na začátku: sportovní šmrnc, nebo elegantní pohodlí? V prvním případě si řidič doteku dřeva při řízení neužije, protože volant Momo stejně jako řadicí páka jsou v kůži. Tělo obepínají sedadla Recaro a auto na silnici drží jako přilepené na stříbrných dvacetipalcových litých kolech. A že to vozu s elektronicky omezenou nejvyšší rychlostí na 250 kilometrech za hodinu sluší. Interiér přitom může na přání obohacovat třeba hliník. Za každé z těchto zútulnění Jaguaru XKR je ale potřeba připlatit, takže nakonec není problém utratit kromě základní ceny další milion. Bohužel, nebo bohudík?
Cena: 3 275 000 Kč
Jiná jízda
Mercedes S 55 L AMG
Byla jednou luxusní limuzína Mercedes-Benz S 600, kterou si vzali do parády v AMG, sportovní divizi stuttgartské automobilky. Za základ posloužila velkoryse pohodlná prodloužená verze s označením L, která byla patřičně doladěna v lehce agresivním duchu, a potom přišly na řadu vnitřnosti. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru musel být doplněn velmi výkonnými brzdami, vyměnila se převodovka a AMG dodalo mimo jiné i litá kola se svým logem. Tak se stalo, že se z usedle laděného automobilu vyloupl šílený dvoutunový dravec, který na stovku zrychlí za 4,8 vteřiny a maximální rychlost mu diktuje omezovač. Jediné, čím se jeho vlastník musí denodenně trápit, je neřešitelné dilema – užívat si mohutné akcelerace v dokonalém pohodlí zadních sedadel, nebo s rukama na ergonomicky tvarovaném volantu?
Cena: 4 196 000 Kč