Menu Zavřít

Top auta podle E8: Ve znamení crossoverů

23. 8. 2005
Autor: Euro.cz

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii

Volvo XC70 D5

Krytá záda

Na automobilu, který má v základní výbavě ocelovou mříž za zadními sedadly, je cosi konejšivého. Mít krytá záda nezaškodí. K tomu zvýšený podvozek, blatníky chráněné plastem proti poškrábání a zespodu kryt motoru a převodovky. Ideální vůz pro městské zácpy i svážení kmenů z lesa. Prostorná kabina působí uklidňujícím dojmem a nenápadnou elegancí si je schopna podmanit kohokoliv. A navíc má XC70 konečně i příjemný vznětový motor. Nový pětiválcový turbodiesel disponuje výkonem 185 koní, má filtr pevných částic, je tichý a v kombinaci s přesnou šestistupňovou převodovkou velmi úsporný. V základní výbavě se kromě všech bezpečnostních prvků najde tempomat, kůží potažený volant a ruční brzda, nebo audiosystém se čtyřmi reproduktory a kazeťákem (čímž bych se být ve Volvu nechlubil). Ten je ostatně jediným důvodem k připlacení za CD s jedenácti repráky, které znějí naprosto dokonale.
Cena: 1 344 000 Kč

Subaru Outback 3.0 R

Čekání na déšť

Není nic otravnějšího než vybírat kombík podle velikosti zavazadlového prostoru. Stejně je putna, jestli se tam vejde sedm set litrů čehosi, nebo jen čtyři sta padesát. Hlavní je ty litry uvést do pohybu co nejrychleji. Třeba za osm a půl vteřiny. Přesně tolik trvá akcelerace outbacku v jeho nejdravější podobě na sto kilometrů za hodinu. Stará se o to vpředu uložený benzinový šestiválec o výkonu 245 koní. Sílu na kola přenáší pětistupňový elektronicky řízený automat s možností sekvenčního řazení. Nejdokonalejším ústrojím ve voze je však stálý symetrický pohon všech kol se třemi diferenciály, díky němuž udržuje automobil co možná ideální trakci za všech podmínek. Kdo by byl řekl, že jezdit za deště může být tak zábavné.
Cena: 1 321 800 Kč

Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD 16V

Lyžařka

Necelých sedm centimetrů může někdy znamenat hodně. Rozdíl mezi dvěma kombíky od Alfy Romeo – Sportwagonem a Crosswagonem – je ve vzdálenosti podlahy od vozovky právě takový a dal vzniknout alfě, která se nebojí mimo asfalt. Italové ale nejsou padlí na hlavu a dobře vědí, co jejich značku proslavilo nejvíc. Agresivně sportovní linie proto zachovali i u crosswagonu se stálým pohonem všech kol. Esteticky dokonalý interiér skvěle akcentuje výjimečnost vozu a turbodiesel pod kapotou přispívá k prožitku z jízdy neméně. Tichý a kultivovaný agregát patří se 150 koňmi ve své kategorii mezi nejlepší. A z Prahy do Cortiny d‘Ampezzo a zpátky je to s ním za rovných sto litrů nafty.
Cena: 1 129 000 Kč

No pasarán
Automobily, jimž to v E8 jen tak neprojde

bitcoin_skoleni

Ssangyong Rodius

Existuje-li na světě automobil, kterým se dají strašit děti, musí to být Ssangyong Rodius. Jihokorejská automobilka balancující na pokraji bytí a nebytí se vzpamatovala a přišla s několika novými modely, mezi nimiž se objevil i tento mastodontní velkopřepravovač osob. Jediná dobrá věc, kterou disponuje, je turbodiesel o objemu 2,7 litru pod kapotou, a to jen protože pochází od Mercedesu. Bizarně působí především zadní část automobilu poskládaná s vytříbeným nevkusem, šílené linie nicméně zasahují celou karoserii. Teoreticky by se dalo připustit, že jsou pasažéři v bezpečí. Uvnitř je skutečně spousta místa a s podobou sedadel či palubní desky designér nijak zvlášť neexperimentoval. Jenže odnesou to ti venku. Za takový estetický terorismus by cestující v rodiusu měli pykat stejně jako výrobce.

  • Našli jste v článku chybu?