Menu Zavřít

Top auta podle E8: Z těch nejhůře prodávaných letos v Česku

24. 6. 2005
Autor: Euro.cz

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii

Ford Ka 1.3 (70 koní)

Bez postranních úmyslů

Zábavnější automobil se v kategorii minivozů s cenou do dvou set padesáti tisíc nenajde. Káčko díky kolům umístěným v rozích karoserie a výbornému podvozku dokonale sedí v zatáčkách. Pokud se přiblíží hranici svých možností, nesnižuje se k zákeřnostem a řidiči dá své záměry jasně najevo. Za pomoci přesného řízení ho není těžké zvládat, ani když se dostane do smyku. V základní výbavě silnější verze Ford Ka disponuje ABS, posilovačem řízení, airbagem řidiče nebo imobilizérem. Jeho největším problémem je, že se na trhu drží už velmi dlouho, osmiventilová třináctistovka nepatří mezi nejmodernější motory a konkurence neustále přichází s lákavými novinkami. Po letošních úpravách interiéru ale Ford asi čekal víc než jen 31 prodaných káček za prvních pět měsíců.
Cena: 244 900 Kč

Jaguar X-type Estate V6 2.1

Urážka gentlemana

Jaguar stvořil své první kombi v historii, ale v Česku to nikoho neohromilo. Se šestiválcem o maximálním výkonu 157 koní je to přitom celkem sympatický a klidný vůz. Na stovku akceleruje za 9,6 vteřiny a dokáže vyvinout až 207kilometrovou rychlost. Špatně na tom není ani se spotřebou, která se v průměru pohybuje kolem 9,5 litru benzinu. A ten charakterní interiér… Přesto si novotou vonícího čalounění Jaguaru X-type během první čtvrtiny roku příliš lidí neužilo; bylo jich přesně pět. To, že se na tuzemském trhu uplatnily dvě Mitsubishi Carisma, by mělo zároveň znamenat výstrahu pro české zastoupení. Takovou potupu si totiž jag nezaslouží, ani kdyby carismu dávali zadarmo.
Cena: 1 045 495 Kč

Mitsubishi Grandis 2.4i

Jednostrunná linie

Snadnost, s níž se rozkládá z rovné podlahy v grandisu třetí řada sedadel, by zasloužila víc pozornosti. Předposlední novinka Mitsubishi je kultivovaný velkoprostorový automobil s dynamickými liniemi, který své pasažéry hýčká elegantní kabinou. Je ale schopen jim poskytnout i vzrušení z akcelerace na stovku za deset vteřin a v případě potřeby cestovní rychlost na úrovni dvou set kilometrů za hodinu. Motor o obsahu 2,4 litru s tím nemá potíže. Problémy má zato český zástupce Mitsubishi se šíří nabídky. U grandisu si lze vybrat pouze jednu výbavu a jeden agregát. Možnost volby mezi automatickou nebo manuální převodovkou pestrost nepřináší. Zatím prodejům v tuzemsku nepomohlo ani snížení ceny, ani to, že je Mitsubishi Grandis k dispozici také ve verzi N1 s možností odpočtu daně z přidané hodnoty. Výsledek: tři kusy.
Cena: 899 900 Kč

CIF24

No pasarán! Automobily, kterým to v E8 jen tak neprojde

Porsche Cayenne Turbo

Nakolik je zvrácená představa dvouapůltunového kolosu řítícího se 250kilometrovou rychlostí je stejně nezajímavé jako dvacetilitrová průměrná spotřeba. Matoucí jsou drobné rozdíly: Porsche Cayenne S má pod kapotou benzinový osmiválec o obsahu 4,5 litru a 340 koní. Maximálka dělá 242 km/hod. a z nuly na stovku zrychlí za 6,8 vteřiny. Porsche Cayenne Turbo má pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec o obsahu 4,5 litru a 450 koní. Maximálka dělá 266 km/hod. a z nuly na stovku zrychlí za 5,6 vteřiny. Druhé je dražší zhruba o 40 tisíc eur. Každý kilometr maximální rychlosti navíc stojí asi 1666 eur, každá desetina vteřiny dolů při akceleraci přijde na 3333 eur. Tak tomu se říká cena za blbost.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).