Menu Zavřít

Top auta podle E8: Za cenu kolem milionu

16. 12. 2005
Autor: Euro.cz

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii

Opel Zafira 1.9 CDTi (150 k)

Permanentní pružnost

Flexibilita je nové generaci Opelu Zafira vlastní jak při hrátkách s interiérem, tak při vybírání potřebné výbavy. Verze se 150koňovým turbodieselem sice začíná na tři čtvrtě milionu korun a v nejvyšší výbavě Elegance stojí necelých 800 tisíc, stále je však co přikupovat a stojí to za to. Bi-xenonové adaptivní světlomety vyjdou na dalších 38 tisíc, DVD přehrávač s navigací na 56 tisíc a za portál pro mobil s hlasovým ovládáním a technologií Bluetooth připlatíte dvanáct tisíc. Parkovací asistent vytáhne šestnáct, tempomat deset stejně jako vyhřívání předních sedadel a velmi důležitá prosklená střecha s úložným prostorem přijde na 46 tisíc korun. A jste na milionu. Za něj dostanete úsporný a vyspělý automobil na dlouhé cesty, který svým komfortem oblaží až sedmičlennou posádku. Dvě sklopená přídavná sedadla hledejte v podlaze.
Cena: 742 900 Kč

Peugeot 407 SW 3.0 V6

Nebesa nablízku

Expresivní tvary a úžasně rozložitá prosklená střecha tvoří z Peugeotu 407 SW jedno z nejkrásnějších kombi současnosti. Třílitrový benzinový šestiválec dodává jízdě v něm uklidňující sametovost a svým výkonem 216 koní se příjemně doplňuje s poddajným podvozkem. Na dálnici dokáže být Peugeot sympaticky rychlý s maximálkou na úrovni 230 kilometrů za hodinu a automatická převodovka ve standardním režimu pracuje předvídavě a bez zbytečných škobrtání. Automobil posádku obšťastňuje velurovým čalouněním sedadel a spousta detailů zdokonalujících pohodlí uvnitř kabiny patří do základní výbavy stejně jako tuny bezpečnostních prvků. Připlatit je potřeba pouze dvanáct tisíc - audiosouprava od firmy JBL totiž zní s deseti reproduktory v porovnání se standardním přehrávačem CD jako hudba z nebes.
Cena: 1 019 000 Kč

Toyota RAV4 2.0 VVT-i

Na doraz

Putování s pohonem všech kol může být v Toyotě RAV4 v terénu účelné, a přitom na silnici svými výkony nezahanbí. Příznivá hmotnost pětidveřové verze oscilující pod 1,5 tuny se kladně projevuje na obratném řízení i v rozumné dynamice. Dvoulitrový benzinový agregát o výkonu 150 koní rozjede automobil až na maximálních 185 kilometrů za hodinu, přičemž na stovku akceleruje za velmi slušných 10,6 vteřiny. Spotřeba se přesto pohybuje po většinu času pod hranicí deseti litrů na sto kilometrů. S pěti dveřmi, přesnou pětistupňovou manuální převodovkou a nejvyšší výbavou vyjde RAV4 na 1 024 900 korun. A v Toyotě pod pojmem „nejvyšší“ míní to, co tento výraz skutečně znamená.
Cena: 849 900 Kč

WT100

No pasarán! Automobily, kterým to v E8 jen tak neprojde

Opel Zafira OPC

Američané jsou schopni vybavit dodávku osmiválcem o výkonu pěti set koní a jsou na to hrdi. Jelikož německý Opel patří General Motors, drží se podobného receptu. Zafira OPC sice dostala pouze 240 koní, ale i to je na poháněnou přední nápravu mnoho. Sportovní podvozek minimalizuje náklony v zatáčkách, od necitlivého řízení a váhy téměř dvou tun nicméně pomoci nedokáže. Přeplňovaný benzinový dvoulitr umí zafiru vystřelit na stovku za necelých osm vteřin a s maximální rychlostí 231 kilometrů za hodinu si můžete libovat, že sedíte v nejrychlejší sériové dodávce Evropy. Ti, které budete míjet v zafiře s turbodieselovou devatenáctistovkou šinoucí si to dvoustovkou, však budou mít k úsměvu pádnější důvod. Koncept Zafiry OPC je špatný. Sprintující dodávka nemá smysl ani pro DHL.

  • Našli jste v článku chybu?