Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii
Chevrolet Lacetti 1.4 hatchback
Bez křiku
Lacetti je první daewoo, které se v Česku od počátku prodává výhradně pod značkou Chevrolet (dokonce kvůli tomu odkládali tuzemskou premiéru až na podzim), a žádná změna strategie se zatím nekoná. Jako již tolikrát předtím si jihokorejská automobilka pozvala italské designéry od Giugiara a Pininfariny, aby vozu dodali nádech evropanství. Sice nikterak křiklavý, ale ani vysloveně nudný. Lacetti je vzhledem uhlazenější než jakékoli daewoo před ním a přitom hraje s podobnými kartami. Slušná výbava zahrnující dva airbagy či ABS se najde už v základní benzinové čtrnáctistovce s maximálním výkonem 94 koní, automobil se chlubí velkoryse pojatým prostorem pro cestující na zadních sedadlech a interiér se posunul opět blíže ke standardům evropských značek. Stále však hraje hlavní roli příznivá cena, díky níž zákazníci vozu sem tam nějakou chybku odpustí.
Cena: 333 333 Kč
Hyundai Getz 1.5 CRDi
Výdrž především
Malé automobily se Korejcům daří. Hyundai Getz byl prvním z nich a překvapil dobře zpracovaným interiérem, z něhož nečišely nízké výrobní náklady. Getz si mezi miniautomobily z Jižní Koreje udržel prvenství i při zavádění turbodieselového motoru. Patnáctistovka s maximálním výkonem 82 koní nemá s getzem potíže, přestože jí v útrobách kmitají pouze tři válce. Na stovku ochotně akceleruje za 13,9 vteřiny, a když se jí dá na dálnici prostor, je schopná uhánět 170 kilometrů za hodinu. V interiéru je Hyundai Getz na svou třídu prostorný a jeho jízdní vlastnosti na silnici jsou veskrze příjemné. Pro řidiče zaručeně nejsympatičtější součástí je však informace o stavu nafty ve 45litrové nádrži. S průměrnou spotřebou pod pět litrů totiž jihokorejský vůz zvládá i devítisetkilometrový maraton.
Cena: 319 900 Kč
KIA Picanto 1.0 LX
Stylotvůrce
Proč by člověku neměl stačit automobil, jehož ručička tachometru se sotva došplhá k hranici 150 kilometrů za hodinu? Na dálnici se sice zadýchává ještě dříve, zvlášť je-li plně naložený, sprinty však mezi své hlavní přednosti nepočítá. Picanto s litrovým motorem je určeno spíše do města, kde jeho schopnosti vynikají nejvíce. Maličký vůz mrštně kličkuje uličkami, a když dojde na parkování, snadno se vmáčkne do jakékoli skulinky. Uvnitř něj se přes malé rozměry po sklopení zadních sedadel najde dost prostoru pro téměř devět set litrů nákladu. S litrovým benzinovým agregátem souvisí i příznivá spotřeba, nepřesahující ve městě šest litrů na sto kilometrů. Na okresních silnicích se dá bez potíží jezdit i pod pět litrů. Výjimečné je však picanto také svým sympatickým vzhledem, na němž automobilka konečně ukázala, že dokáže formulovat vlastní styl.
Cena: 214 980 Kč
No pasarán!
Automobily, jimž to v E8 jen tak neprojde
Mitsubishi Carisma
Jestli může být nějaký vůz symbolem špatných výsledků firmy, je to právě carisma. Nenápaditá modelová řada byla totiž jedním z mnoha důvodů, proč prodeje automobilky v posledních letech míří prudce dolů. Fádnímu vnějšímu designu sekunduje interiér na stejné estetické úrovni, jehož hlavní předností by podle výrobce měla být praktičnost. Takovým způsobem svoje výrobky nepropagují už ani jihokorejští výrobci. Zpracování kabiny vozu navíc dosahovalo evropských standardů pouze v roce 1995, kdy se carisma začala vyrábět. Vrcholem je potom název odkazující k charismatu, jehož se tomuto mitsubishi zoufale nedostává. Je sice obdivuhodné, že v nabídce japonského výrobce carisma vydržela tak dlouho, správný čas pro odchod však pro ni uplynul již nejméně před třemi lety.