Společnosti Toyota a PSA budou i po roce 2012, kdy patrně skončí výroba současných modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, využívat kolínskou automobilku pro produkci malých vozů. V rozhovoru pro týdeník Profit to uvedl prezident TPCA Jasuhiro Takahaši s odvoláním na dohodu obou mateřských koncernů.
Autor: www.tpca.cz
„Půjde o vůz přibližně stejných rozměrů, jako mají naše dnešní modely. Konstrukce těchto nových automobilů bude klást důraz na stejné vlastnosti, jimiž se vyznačuje naše současná produkce, a to včetně šetrnosti k životnímu prostředí,“ prohlásil Takahaši.
Letos TPCA plánuje vyrobit obdobné množství automobilů jako v loňském roce, kdy jich bylo přes 324 tisíc. Prezident TPCA však upozorňuje, že některé komparativní výhody České republiky se postupně zmenšují – zejména kvůli růstu ceny energie. Automobilový průmysl doplácí podle něj také na to, že v České republice neplatí euro. „Do budoucna bych proto přivítal, kdyby pokračovala podpora vlády vůči tomuto odvětví,“ zdůraznil Takahaši.
Současné krize má podle prezidenta na kolínskou firmu i kladný vliv. Poptávka po úsporných malých autech je vysoká a zaměstnanci si práce více váží, takže se výrazně snížila míra fluktuace a absencí. „Průměrná mzda ve výrobě je u nás nyní 26 800 korun,“ doplnil Takahaši.
TPCA nyní zaměstnává 180 agenturních zaměstnanců, 145 jich pochází z Vietnamu, ostatní z Polska a Slovenska.
VÍCE INFORMACÍ K TOMUTO TÉMATU V PONDĚLÍ 18. KVĚTNA V TÝDENÍKU PROFIT |