Toyota Auris se po třech letech dočkala modernizace. Na první pohled si změn všimne asi málokdo, ale na ten druhý už jsou patrnější. A jistě potěší, že vozu jedině prospěly. Ukázat si to můžeme na testovaném Aurisu s motorem 1.6 Valvematic.
Foto: Toyota
Druhá generace dostala o něco dynamičtější vzhled, změnily se přední světlomety, které se teď tváří přísněji. Na kapotě nejdeme nové prolisy, jiná – a hezčí – je i záď. Auris však stále vypadá poněkud barokně, a upřímně: I když se třeba líbí, kdo z vás by se za ním na ulici otočil?
Solidnost uvnitř
Hlavní přednosti hledejme jinde. Zkusme to nejprve v kabině. V té je dostatek prostoru jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Zde se ukazuje výhoda poměrně vysoké stavby vozu, místa je prostě všude dost. Toyota se navíc dokázala poučit z chyb a změnila například kritizovaný tvar ruční brzdy či zjednodušila ovládání palubního počítače. Solidně působí i přístrojová deska s logicky rozmístěnými tlačítky. Také volant je jiný. Má menší průměr a perfektně se drží.
Drobnou výtku mám jen k umístění řadicí páky, především k její velké vzdálenosti od loketní opěrky. Nemám zrovna krátké paže, ale stejně jsem se s opěrkou při řazení téměř nepotkal. Samotné řazení je však přesné a jisté.
Motor je chlouba
Teď trochu techniky. Toyotu Auris pohání moderní šestnáctistovka s proměnným časováním a zdvihem ventilů Valvematic. Výsledkem je oproti starší generaci vyšší výkon (132 koní), nižší spotřeba a jeden z nejsympatičtějších motorů v této objemové a výkonové třídě. Jistě, nesmíte od něj čekat zázraky, zrychlení z klidu na stovku za 10 sekund vám mrazení na zádech a přihlouplý úsměv na tváři nepřivodí, ale třeba při předjíždění vás rozhodně nenechá na holičkách. Motor je navíc kultivovaný a tichý.
Toyota Auris 1.6 Valvematic |
motor zážehový čtyřválec zdvihový objem 1 598 cm3 max. výkon 97 kW max. rychlost 190 km/h max. toč. moment 160 N.m z 0–100 km/h 10,0 s spotřeba 6,6 l/100 km cena test. modelu 354 900 Kč |
Jak jezdí
Auris se na silnici chová nudně. Jenže příjemně nudně. Nečeká od vás dobrodružnou a zábavnou jízdu, a na rovinu, to samé od něj neočekáváte ani vy. Tohle auto nabízí spíše klidný komfort a „čistě strojový“ chod.
Když na to přistoupíte, dostanete vůz, který vás bezpečně a kultivovaně přepraví z bodu A do bodu B, z bodu B do bodu C a tak dále… Radost vám pak udělá i pohled na údaj o spotřebě paliva. K výrobcem udávaným 6,6 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu jsem se sice nepřiblížil, ale na konci testu mi počítač hlásil průměr 7,1 litru. To je slušné.
Přívětivá je konečně i cena začínající na 289 900 korunách a bohatá úroveň výbavy. Například testované provedení Luna (prostřední stupeň výbavy) mělo třeba sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou klimatizaci nebo tempomat.