JEDEN Z HISTORICKY NEJOBLÍBENĚJŠÍCH MODELŮ AUT NA CELÉ PLANETĚ JE DOBŘE ZAPSÁN I U ČESKÝCH ZÁKAZNÍKŮ. V NABÍDCE JE COROLLA UŽ KOMPLETNÍ: LZE ZÍSKAT JAK HATCHBACK, SEDANA I VERSO, TAK VELICE PRAKTICKÉHO KOMBÍKA.
Velmi dobře přístupný zavazadlový prostor není bohužel největší
A NA TOHO SE PODÍVEJME.
Ač jde o vůz ze segmentu nižší střední třídy, přesto mu především střešní ližiny a sympaticky protažená záď dávají šance mírně vyšší. Technickou výdrží ovšem překoná většinu vozů z třídy nad sebou. Interiér střední Toyoty je ve jménu jednoduchosti a účelnosti. Pěkný trojramenný volant se silným věncem doplňuje přehledná středová konzola s logicky rozmístěným ovládáním klimatizace a audia. Drobné výhrady lze mít k rozdělení pohodlí v autě. Zatímco na místě řidiče by pohodlí víc prospělo dvou- namísto jednoosového nastavování volantu, na zadních sedadlech je příjemně dost místa jak kolem kolen, tak i u samotné podlahy. Toho je ale podle všeho dosaženo trochu na úkor základního objemu zavazadelníku. Ten lze ale maximalizovat standardně skládanými sedadly a pak je nabídnutý prostor zcela srovnatelný s jakýmkoliv konkurentem ve třídě. Optimální motorizací pro kombi se jeví spolehlivý benzinový agregát 1.6 s proměnným časováním sacích ventilů. Díky tomuto patentu je chod motoru příjemně sytý a vyrovnaný. Maximální provozní otáčky jdou až do 6500 za minutu, ovšem to už je za cenu patrné hlučnosti v kabině. Motoru nechybí ochota efektivně zatáhnout už od spodních otáček a spotřeba se zvedne jedině při opravdu razantní jízdě nebo při hodně nervózním pohybu po městě. K podvozku Toyoty Corolly kombi je těžké hledat jiný příměr, než že je klidný. Jde o vyváženě nastavené odpružení, které sice neláká k závodnímu protahování vozu zatáčkami, ale zajistí příjemný komfort jízdy pro všechny cestující. Ocenění zaslouží především minimalizace průniku hluku z přejížděných nerovností do kabiny. Kvalita značky je znát jak na dílenském zpracování, tak i na ceně vyšších verzí výbavy. Například ve stupni „Sol“ jsou v základu ABS, čtyři airbagy a samočinná klimatizace. Toyota Corolla kombi má pohromadě dostatek dobrých vlastností, aby si dál držela svou pozici téměř ideálního rodinného spolehlivého vozu a vyhýbat se jí nebudou ani podnikatelé.
NA CO TO AUTO JE?
Corolla kombi odveze kohokoliv kamkoliv a s téměř čímkoli. Jde o vůz, který si velmi oblíbily čtyřčlenné rodiny, ale stejně tak střední podnikatelský stav jako druhý praktický automobil do firmy. Nejcennější na něm je přitom jeho technická spolehlivost a nezdolnost i při střídání šoférů. Corolla má také jedny z nejlepších hodnocení v dlouhodobé indexaci poruchovosti podle německé tabulky TÜV.
JAK NA DPH?
Pětadvacetitisícová přepážka za druhou řadu sedadel udělá z Corolly kombi vůz s možností odpočtu DPH. Přepážka je posunovatelná a nepůsobí příliš masivně, takže u většiny vozů užívaných ve firmě nebo i rodině je mřížka spíš praktickým doplňkem. Podle mechanika autorizovaného servisu není problém přepážku odstranit.
TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA
Toyota Corolla 1.6 kombi
Obsah motoru 1598 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 81 kW
Točivý moment 150 Nm
Maximální rychlost 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 10,2 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 9,2 l/100 km
Spotřeba na dálnici 6,0 l/100 km
Spotřeba průměrná 7,2 l/100 km
Provozní hmotnost 1320 kg
Délka 4385 mm
Šířka 1710 mm
Výška 1520 mm
Zavazadlový prostor 402 dm 3
Objem nádrže 55 l
Cena 489 900 Kč
+ KLADY
* dlouhodobá technická spolehlivost
* kvalitní dílenské zpracování
* velmi dobré jízdní vlastnosti
* dost prostoru vzadu
- ZÁPORY
* vyšší cena
* méně pohodlí pro řidiče
* hlučnější motor v otáčkách
* slabší topení u podlahy
foto: Toyota