Toyotě v ČR letos meziročně vzrostl prodej o polovinu na více než 5300 vozů. Největší zájem je o modely Yaris a Auris. O více než 200 procent stoupl prodej modelů Avensis a Corolla. Hybridní modely budou tento rok tvořit více než pětinu prodaných Toyot. Podíl značky na českém trhu se v srpnu a září zvýšil na 2,5 procenta.
Podle předpokladů by automobilka měla letos v Česku prodat 7200 vozů. Třetí nejprodávanější Toyotou po modelech Yaris a Auris je Toyota RAV4. V září Toyota v ČR prodala více než 900 aut, což je rekord od března 2009. „Dostáváme se mezi top deset značek na českém trhu,“ uvedl ředitel českého zastoupení značky Toyota Martin Peleška. Dosud se to značce podařilo mezi soukromými zákazníky, mezi firemními ne.
Podle předpokladů by automobilka měla letos v Česku prodat 7200 vozů. Třetí nejprodávanější Toyotou po modelech Yaris a Auris je Toyota RAV4. V září Toyota v ČR prodala více než 900 aut, což je rekord od března 2009. „Dostáváme se mezi top deset značek na českém trhu,“ uvedl Peleška. Dosud se to značce podařilo mezi soukromými zákazníky, mezi firemními ne.
V České republice se nejvíce prodávají vozy tuzemské automobilky Škoda Auto, následují Volkswagen a Hyundai. Na dalších místech jsou značky Ford, Dacia a Renault.
Toyota Corolla je nejprodávanějším autem na světě. Čtěte více: Nejprodávanější auta světa? Toyoty, Fordy a VW, ale i velké pick-upy |
Prodej nových osobních aut má podle odhadů letos v tuzemsku vzrůst zhruba o deset procent na rekordních 255 až 260 tisíc vozů. Toyota chce podle Pelešky získat v příštích dvou, třech letech až tříprocentní podíl na trhu. Příští rok by měl prodej značky podle ředitele stoupnout zhruba o 25 až 30 procent.
Nárůst prodejů Toyot v Evropě nyní činí přes čtyři procenta oproti loňskému roku. Toyota má v Evropě devět továren v sedmi zemích, zaměstnává v nich asi 20.000 lidí. V ČR Toyota vyrábí v kolínské automobilce TPCA model Aygo, jehož prodej ale meziročně klesl.
Toyota v letošním prvním pololetí přišla o pozici největší automobilky světa. Na tomto místě jí vystřídal Volkswagen. Odbyt Toyoty v pololetí klesl o 0,6 procenta na 4,99 milionu vozů, zatímco prodej Volkswagenu stoupl o 1,5 procenta na 5,12 milionu vozů. Loni Toyota prodala 10,15 milionu vozů, zatímco odbyt Volkswagenu činil 9,93 milionu aut.
Čtěte také:
Další obět silného jenu. Zisk Toyoty klesl o 15 procent
Velkolepé plány: Škoda chce vstoupit na 18 nových trhů