Toyota představila novou verzi modelu RAV 4. Jde už o třetí generaci, která podle výrobce nabízí řadu vylepšení. Profit měl možnost vyzkoušet vůz s naftovým turbodieselem pod kapotou.
Autor: Toyota
Model RAV 4 patří od roku 1994 na českém trhu mezi prodejní držáky Toyoty. Pro poslední evoluci výrobce slíbil působivý design, novou převodovku, nižší emise a současně vyšší výkon motoru. Nejlevnější verze Terra s benzinovým motorem vyjde na 594 900 korun, nejdražší Premium Navi s nejsilnějším dieselem je k mání za 864 900 Kč.
Jaký je vůz v reálu? Přepracovaná přední část, zejména maska chladiče s vodorovnými žebry, upozorňuje na nový designérský směr značky. Tomu odpovídají i světlomety zasazené mezi kapotu a blatník, a stejně tak nárazník. Záď se zakulatila a zmizelo z ní rezervní kolo. Celá karoserie je teď kulatější, ty tam jsou hranaté tvary předchozího modelu. Milovníkům klasiky se změny možná líbit nebudou, Toyota však kulacením tvarů jen respektuje současný trend.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Toyota RAV 4 2,2 D-4D typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 190 km/h z 0-100 km/h - 10,2 sekundy spotřeba - 5,5 litru/100 km cena s DPH - 759 900 Kč* * testovaná verze |
Také interiér se proměnil, i když úpravy se dotkly jen výdechů klimatizace a čalounění. Velmi užitečná je možnost nově sklápět zadní sedadla do roviny pomocí dvojice páček v zavazadelníku.
Pod kapotou testované toyoty bublal přepracovaný čtyřválcový turbodiesel spojený s novou manuální převodovkou se šesti stupni. Cílem úpravy bylo dosáhnout vyššího točivého momentu v nižším spektru otáček. Jeho splnění jízda skutečně potvrzuje, motor má dobrý zátah odspodu, a není proto třeba tlačit plyn až k podlaze. Motory ve všech verzích modelu využívají technologii Toyota Optimal Drive, která přináší nižší emise i spotřebu paliva. Všechny verze dovážené do ČR jsou také standardně vybaveny systémem IADS (Integrated Active Drive System) pro aktivní pohon všech kol. Ten se projevuje především na kluzkém povrchu, když elektronika pošle výkon tam, kde je ho potřeba. V obtížné situaci je také možné jedním stisknutím tlačítka využít elektronickou uzávěrku diferenciálu. Průměrná spotřeba se při tom všem udrží pod hranicí šesti litrů nafty na sto kilometrů. Za úsporností se schovává takzvané piezoelektrické vstřikování, které je až dvakrát rychlejší než klasické elektromagnetické ovládání ventilů.
Nová Toyota RAV 4 vychází z redakčního testu jako komfortní malé SUV pro rodinu i podnikání. Naftový motor s novou převodovkou je úspornější než jeho předchůdce, pozor ale na pořizovací cenu. Za sympaticky vyhlížejících 594 900 korun dostanete základní verzi Terra s benzinovým dvoulitrem. Kdo chce úsporný turbodiesel, musí zaplatit přes 700 tisíc. K dispozici jsou celkem čtyři stupně výbavy, v dražších verzích si podnikatelé můžou objednávat čalounění sedadel v kombinaci kůže a alcantary, inteligentní navigaci nebo parkovací kameru.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
RAV 4 představuje kombinaci rodinného SUV s podnikatelským minivanem. Vůz se může pochlubit výbornou manévrovatelností ve městě a současně solidními terénními vlastnostmi. Živnostníci ocení snadné sklopení opěradel zadních sedadel a rovnou ložnou plochu. Ekology zase potěší nižší emise CO2 a filtr pevných částic. |