Volkswagen začal ve východoněmeckém Cvikově sériově vyrábět elektromobil ID.3, kterým začíná fázi odklonu od spalovacích motorů. Během následujících let se má v továrně denně vyrobit 1500 elektromobilů.
Až do začátku devadesátých let minulého století se v továrně ve Cvikově vyráběly trabanty. Volkswagen se teď v rámci ekologičtější cesty, na kterou nastoupil po vypuknutí aféry Dieselgate, zaměří na výrobu elektromobilů.
Láká vás koupě elektromobilu?
Pětidveřový model ID.3 nevydává prakticky žádný hluk, jeho pořízení vyjde v přepočtu na přibližně 750 tisíc korun.
Volkswagen se při jeho výrobě bude spoléhat více na automatizaci, v závodu je 1700 robotů. Odbory se však s Volkswagenem dohodly na tom, že v příštích letech automobilka nebude propouštět. Někteří zaměstnanci ale změní pracovní zařazení.
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů
Dále čtěte:
Elektřina, nebo vodík? Německý autoklub doporučuje obojí
Plně veganská Tesla: Muskova automobilka přestane používat kůži
Levnou Teslu nechceme: majitelé elektroaut protestovali proti snížení cen
Revoluce u pumpy: ropný gigant Shell věří elektromobilům
Špatné vyhlídky paliva budoucnosti: vodík se prosazuje pomalu, technologie je drahá