Oproti předchozímu roku Škodovka utržila více peněz za trolejbusy, lokomotivy a příměstské jednotky, výrazně naopak klesly příjmy z prodeje tramvají, trakčních motorů a vozů metra.
„V loňském roce došlo k téměř dvojnásobnému nárůstu počtu vyrobených trolejbusů a elektrobusů. Tato moderní ekologická vozidla byla dodána například do Budapešti, Žiliny, Galati, Plevenu, Vilniusu, ale také do několika českých měst,“ zmínil v úvodu výroční zprávy prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
Konsolidovaný čistý zisk Škody Transportation
Skupina loni dokoupila zbývající čtvrtinu a stala se stoprocentním vlastníkem finské společnosti Transtech. Dříve nepříliš úspěšný podnik prošel pod českým vlastníkem restrukturalizací a díky novým zakázkám opět nabírá zaměstnance. Loni v červnu Transtech získal prestižní zakázku na výrobu 80 tramvají pro německou aglomeraci Mannheim-Ludwigshafen.
Jediným akcionářem Škody Transportation byla od dubna loňského roku skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. K menší změně došlo letos v únoru, kdy desetiprocentní podíl koupil nazpět jeden z původních akcionářů plzeňské Škodovky Michal Korecký. Podle oznámení ve výroční zprávě PPF podíl koupil za 38 milionů eur (980 milionů korun).
Čtěte také: