Číňané zůstanou i nadále hnací silou trhu s luxusním zbožím a do roku 2025 se budou na celosvětových tržbách z prodeje luxusního zboží podílet téměř polovinou. Vyplývá to z nejnovější studie konzultační společnosti Bain.
Tržby globálního trhu s luxusním zbožím by se do šesti let měly zvýšit na 365 miliardy eur (8,4 bilionu korun). Kupující z Číny se na této částce budou podílet 46 procenty. Loni měla Čína na prodeji luxusního oblečení, doplňků a kosmetiky třetinový podíl.
V letošním roce Bain očekává zvýšení prodeje luxusního zboží o dvě procenta na 260 miliard eur. Tento údaj nezahrnuje luxusní umění, design a vybavení. Včetně těchto položek se tržby zvýší o pět procent na 1,2 bilionu eur.
Ulice Na Příkopě je 19. nejdražší nákupní ulicí světa. Jedničkou se stala hongkongská Causeway Bay
V letošní roce se má prodej luxusního zboží v Číně zvýšit o 18 procent na 23 miliardy eur. Největšími trhy zůstanou Evropa a Amerika, zde ale bude prodej stagnovat kvůli silným měnám. V Evropě mají tržby činit 84 miliard eur a v Americe 80 miliard eur.
Bain podle partnerky firmy Claudie D'Arpiziové na současném trhu identifikovala pět různých generací spotřebitelů. Od narozených před rokem 1945, kteří utrácejí spíše za zážitky, jako umění a design, po současné náctileté, kteří preferují běžné oblečení, jako drahé tenisky. To je příležitost pro jednotlivé značky, které si mohou vybrat svoji skupinu zákazníků, a také podle D'Arpiziové důvod, proč Bain věří, že by trh mohl růst ročně o tři až pět procent.
Přečtěte si také: