Menu Zavřít

Trh s luxusem: hnací silou zůstanou Číňané, brzy se na celosvětových tržbách budou podílet polovinou

15. 11. 2018
Autor: Profimedia.cz

Číňané zůstanou i nadále hnací silou trhu s luxusním zbožím a do roku 2025 se budou na celosvětových tržbách z prodeje luxusního zboží podílet téměř polovinou. Vyplývá to z nejnovější studie konzultační společnosti Bain.

Tržby globálního trhu s luxusním zbožím by se do šesti let měly zvýšit na 365 miliardy eur (8,4 bilionu korun). Kupující z Číny se na této částce budou podílet 46 procenty. Loni měla Čína na prodeji luxusního oblečení, doplňků a kosmetiky třetinový podíl.

V letošním roce Bain očekává zvýšení prodeje luxusního zboží o dvě procenta na 260 miliard eur. Tento údaj nezahrnuje luxusní umění, design a vybavení. Včetně těchto položek se tržby zvýší o pět procent na 1,2 bilionu eur.


Ulice Na Příkopě je 19. nejdražší nákupní ulicí světa. Jedničkou se stala hongkongská Causeway Bay

 Ulice Na Příkopě


V letošní roce se má prodej luxusního zboží v Číně zvýšit o 18 procent na 23 miliardy eur. Největšími trhy zůstanou Evropa a Amerika, zde ale bude prodej stagnovat kvůli silným měnám. V Evropě mají tržby činit 84 miliard eur a v Americe 80 miliard eur.

ebf - tip - debata

Bain podle partnerky firmy Claudie D'Arpiziové na současném trhu identifikovala pět různých generací spotřebitelů. Od narozených před rokem 1945, kteří utrácejí spíše za zážitky, jako umění a design, po současné náctileté, kteří preferují běžné oblečení, jako drahé tenisky. To je příležitost pro jednotlivé značky, které si mohou vybrat svoji skupinu zákazníků, a také podle D'Arpiziové důvod, proč Bain věří, že by trh mohl růst ročně o tři až pět procent.

Přečtěte si také:

Lidé loni utratili za luxus 30,8 bilionu. Zájem roste i v Česku

Nejdražší apartmány světa

Superjachty aneb Tři důvody proč konečně zbohatnout

Další dubajský primát. Hotel Gevora je s 356 metry nejvyšší na světě

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).