Menu Zavřít

Trip.market spolupracuje s ClaimAir, která cestujícím kompenzuje zpožděné či zrušené lety

11. 9. 2017
Autor: Profimedia.cz

ClaimAir je úspěšný český startup, který pomáhá cestujícím z celého světa získat od aerolinek odškodnění za zpožděné či zrušené lety, případně za ztracená zavazadla. Online cestovní kancelář Trip.market touto spoluprací rozšířila řadu benefitů pro své zákazníky, kteří tak dostanou servis ClaimAir bezplatně ke každé letence.

Přibližně 800 tisíc cestujících po celém světě zažívá každý den zpoždění nebo zrušení svého letu. Z toho 160 tisíc cestujícím denně vzniká zákonný nárok na odškodnění o průměrné výši přes 400 EUR, přičemž většina cestujících o svém nároku ani neví. Trip.market se rozhodl svým zákazníkům cestu k několikaseteurovému odškodnění maximálně ulehčit. Spojil se se službou ClaimAir, která se na vymáhání zákonných náhrad specializuje. Tento servis dostane každý zákazník Trip.market automaticky ke každé letence, aniž by si musel cokoliv připlácet.

Jak to bude v praxi fungovat? Let každého zákazníka Trip.marketu bude automaticky sledován systémem ClaimAir pro případná zpoždění nebo zrušení. Pokud systém získá informaci, že byl zákazník při příletu do cílové destinace zpožděn o více než 3 hodiny, což je zákonem stanovená doba, po jejímž uplynutí může vzniknout nárok na odškodnění, Trip.market v spolupráci s ClaimAir zahájí proces získávání odškodnění a informuje zákazníka. A to i v případě, kdy se jedná o přestupný let.

„V ClaimAir je průměrná doba získávání odškodnění od aerolinky 12 týdnů. Tato doba je závislá hlavně na vstřícnosti aerolinek, občas se podaří případ vyřešit během pár dní. Ačkoliv se jedná o zákonné nařízení, některé aerolinky se snaží své odpovědnosti vyhnout, a to tím, že předkládají nepravdivé argumenty, které většinu cestujících odradí. I proto jsou cestující v případě, že žádají o odškodnění sami, většinou neúspěšní. Naše úspěšnost se pohybuje kolem 90 procent. Často se na nás obrací právě klienti, kterým byl jejich nárok aerolinkou odepřen a těší nás, když díky nám kompenzaci nakonec získají,“ říká zakladatel ClaimAir Jakub Havej.

Aby své šance ještě zvýšil, spolupracuje ClaimAir se sítí právních kanceláří po celém světě. V průměru se společnosti ClaimAir podaří získat pro své zákazníky kompenzace ve výši 400 eur. Ze získané kompenzace si ClaimAir účtuje provizi 25 procent

„Podíl zpožděných letů jasně ukazuje, že bude poptávka po podobných službách stoupat. Pro naše zákazníky se jedná o jasný benefit, který zapadá do dlouhodobého plánu Trip.marketu, co nejvíce lidem ulehčit a zpříjemnit cestování. Všechny papíry a jednání směrem k aerolinkám řešíme my. Zákazníkovi tak stačí, aby v klidu počkal, než mu na účet dorazí peníze,“ řekl na adresu nové spolupráce zakladatel Trip.marketu Vít Rosberg.

CIF24

Finanční kompenzace se pohybují od 250 do 600 euro podle délky letu. Let musí být zpožděn alespoň o tři hodiny oproti plánovanému času příletu, případně zrušen ve lhůtě kratší než 14 dnů před odletem, a zároveň nesmí spadat do kategorie výjimečných okolností, jako je například sopečná aktivita. Podobná pravidla platí také pro zpožděná a ztracená zavazadla. V těchto případech může cestující získat kompenzaci až 1 400 euro na nákup nezbytných věcí, případně jako náhradu za věci, o které ztrátou zavazadla přišel.

Služba ClaimAir vznikla na základech nařízení Evropského parlamentu a Rady z roku 2004, které se vztahuje na odepření nástupu na palubu, zrušení či významné zpoždění letu. Většina světových aerolinií má podobné kompenzační mechanizmy zabudované přímo ve svých podmínkách.


  • Našli jste v článku chybu?