Tržby deseti největších obchodních řetězců loni poprvé klesly, a to o tři miliardy na 309 miliard korun. Důvodem byly změny v jejich struktuře a hospodářská krize.
Autor: Profit
První pozici s celkovými tržbami 59 miliard korun uhájily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl, patřící německé obchodní skupině Schwarz. Druhá příčka podle analytické firmy Incoma GfK připadla skupině Rewe s obchody Billa a Penny Market, jejichž tržby činily 48,5 miliardy korun. Třetí bylo Tesco s tržbami o dvě miliardy korun nižšími. Předloni bylo Tesco druhým největším obchodním řetězcem a Rewe patřilo až páté místo.
Hlavní příčinou poklesu tržeb byla jiná struktura obchodních řetězců, když z Česka odešel Plus, jehož prodejny byly začleněny do sítě Penny Market. Při těchto akvizicích obchodníkům dočasně klesají tržby. Pokles tržeb podle Zdeňka Skály z Incomy souvisí i s ekonomickou krizí a z ní vyplývající stagnace cen zboží i poklesu spotřebitelské poptávky.