Canon
Česká a slovenská pobočka společnosti Canon v loňském roce utržila 114,3 milionu eur, tedy asi 2,9 miliardy korun. Téměř 80 procent z této sumy firma vygenerovala na českém trhu. Týdeníku Euro to řekl marketingový ředitel firmy Miloš Bejblík. Ve srovnání s rokem 2010 klesly tržby Canonu o 3,7 procenta, především kvůli výpadkům dodávek zboží způsobeném zemětřesením v Japonsku a ničivými záplavami v Thajsku. „V loňském roce byl Canon stíhán velkou nepřízní osudu, což se částečně projevilo i na našich obchodních výsledcích, kdy nám vypadly dodávky celých produktových skupin a leckdy jsme neměli opravdu co prodávat,“ říká Bejblík.
Tradičně nejsilnější je divize prodávající foto/video techniku a menší kancelářské produkty. Vloni utržila přes 83 milionů eur, tedy více než dvě miliardy korun, meziročně o tři procenta méně. Téměř o čtrnáct procent naopak Canon zvýšil tržby v segmentu laserových zařízení, kterých v Česku a na Slovensku prodal za více než 330 milionů korun.