Menu Zavřít

Uchopená příležitost

19. 2. 2004
Autor: Euro.cz

Připojení na internet

MM25_AI

PRAHA (oh) – Více než dva a půl tisíce zákazníků si za dva týdny, co Český Telecom a GTS nabízí paušál na vytáčené připojení k internetu, zřídilo některou ze služeb. Zatímco jeden ze tří programů Internet NaDoma od Českého Telecomu si vybralo přes 1500 klientů, společnost GTS měla na začátku minulého týdne tisícovku domácností s tarifem Pohoda Doma (EURO 6/2004) a podle ředitele komerční divize GTS Tomáše Budníka počet klientů narůstá týdně o stovky.
Paušál na takzvaný dial-up tak má během krátké doby šestina zákazníků oproti počtu klientů využívajících připojení na internet přes ADSL. Vysokorychlostní internet přitom již téměř rok nabízí více než dvacet operátorů v několika rychlostních variantách. „Zdá se, že se české domácnosti chopily příležitosti, kterou jsme jim nabídli. Doba, kterou naši klienti strávili na internetu, přesáhla očekávání,“ tvrdí generální ředitel GTS Milan Rusnák. Během soboty 7. února, tedy prvního víkendového dne po zavedení služby, prosurfovali uživatelé GTS 65 tisíc minut. Jeden člověk by tak strávil na internetu bez přerušení jeden a půl měsíce.
Krátce po spuštění služby Český Telecom posunul interval doby mimo špičku, na niž se zatím paušály vztahují, od 19 do 7 hodiny, zatímco na začátku byl avizován o hodinu dříve začínající i končící interval. „Chápu, že je to pro některé zákazníky omezení, ale snažili jsme se tímto předejít sporu s alternativními operátory,“ vysvětluje mluvčí Telecomu Vladan Crha. Údaje o plánovaných počtech uživatelů operátor dlouhodobě nesděluje, ale podle Crhy lze očekávat zvýšený zájem po spuštění internetové kampaně. „Velkou výhodou je také rychlost zřízení služby. Od okamžiku projevení zájmu přes infolinku po aktivaci neuběhne ani deset minut,“ slibuje Crha.

  • Našli jste v článku chybu?