Menu Zavřít

Úsek na D3 chtějí postavit čtyři zájemci. Nejnižší cenu nabídlo italsko-turecké sdružení

2. 8. 2018
Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo čtyři nabídky na stavbu části obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Nejnižší cenu za úsek Hodějovice - Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC İçtaş, 3,94 miliardy korun. Pro tento úsek ještě nemá ŘSD stavební povolení. Cena je v rozhodování důležitá z 90 procent.

Druhou nejnižší cenu nabízí italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav, 5,8 miliardy korun. Třetí co do výše ceny je česká firma Porr, nabídla 6,12 miliard korun. Nejvyšší cenu nabízí sdružení firem Eurovia, Metrostav, Strabag a Swietelsky, 6,16 miliardy korun. Předpokládaná cena podle projektu ŘSD byla 5,9 miliardy korun, uvedlo ŘSD. Obchvat Českých Budějovic chce ŘSD začít stavět ještě letos. Jak dnes napsal web Zdopravy.cz, italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC İçtaş nabídlo nejnižší cenu (2,883 miliardy korun) i v nedávno zrušeném tendru na dostavbu D35.

„Cena je (v rozhodování) 90 procent, záruka stavby je deset procent. Ale záruku stavby nabídli všichni 120 měsíců, deset let. Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Do konce srpna mohou firmy podávat nabídky v druhém kole výběrového řízení na stavbu dalšího úseku obchvatu Budějovic, úseku Úsilné-Hodějovice, který je dlouhý 7,1 kilometru. Vítěze by ŘSD mělo vybrat v září, řekl dnes Studecký.


Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?

Dálnici D47 na Ostravsku stavbaři na několika místech rekonstruují. Práce by měly skončit v roce 2018


Stavba obchvatu Budějovic za 12,8 miliardy korun bude součástí dálnice D3. Pro úsek Úsilné-Hodějovice, kde je vykoupeno 100 procent pozemků, má již ŘSD obě potřebná stavební povolení na hlavní trasu. Na úsek Hodějovice - Dolní Třebonín, kde je jeden pozemek ve vyvlastňovacím řízení, potřebuje ŘSD jedno stavební povolení na hlavní trasu, to zatím nemá.

Italské firmy se zatím podílí jen na modernizaci D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Italsko-česko-kazazšské sdružení má ale podle ŘSD na úseku dlouhém 13,6 kilometru velké zpoždění. Sdružení tvoří italská firma Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a česká stavební společnost Geosan Group. Jde o zakázku za 1,75 miliardy korun, ŘSD připravuje sankce v desítek milionů korun.

bitcoin_skoleni

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA, vykupuje pozemky.

Dálnice D3
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Čtěte také:

Neprůhledná zakázka: ÚOHS zrušil výběrové řízení na stavbu dálnice D35

Tahle červená byla přísná. Pár kilometrů D35 může změnit pravidla hry

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050

Dálnice D3 z Prahy do Tábora se má začít stavět v roce 2021. Jde to pomalu, štve Babiše


  • Našli jste v článku chybu?