Menu Zavřít

Úspěch japonského trpaslíka

9. 3. 2006
Autor: Euro.cz

Toyota

PRAHA (zao) - Aygo, nejmenší model automobilky Toyota, si po uvedení na trh v druhé polovině uplynulého roku upevnilo pozici v segmentu malých městských automobilů. Od počátku výroby do konce loňského roku si miniauto našlo přes čtyřicet tisíc zákazníků, z toho sto dvacet v České republice. Toyota by ráda do konce letošního roku v tuzemsku prodala téměř čtyři sta kusů, což podpořila minulý týden snížením cen. Aygo se díky němu stalo nejlevnějším vozem z produkce kolínské automobilky TPCA. Úspěšné jsou zatím letos i prodeje ostatních modelů z nabídky Japonců, inovovaný Yaris i RAV4. Andrea Formica, viceprezident pro prodej a marketing společnosti Toyota Motor Europe, k tomu poznamenal: „Vynikající start do nového roku na evropském kontinentu potvrzuje zájem zákazníků o naše vozy. Předpokládáme, že bestsellerem bude letos nový Yaris. Úspěch modelu Aygo navíc ukazuje, že se nám podařilo navázat kontakt s mladými zákazníky.“ Prodeje v Evropě a zejména hladký chod TPCA v Česku zřejmě vedení Toyoty přesvědčily, že země bude vhodné i pro další investici. Firma postaví v severovýchodních Čechách nový sklad dílů, který bude zodpovídat za dodávky náhradních dílů a příslušenství dvěma stům padesáti prodejcům v tuzemsku a ve východní části Německa. Uvedení Toyota Parts Centre Czech Republic (TPCCZ) do provozu by se mělo uskutečnit v květnu příštího roku, přičemž na dvanácti tisících metrů čtverečních zpočátku najde práci na pětasedmdesát lidí. Hodnotu investice Toyota odhaduje na téměř tři stovky milionů korun.

  • Našli jste v článku chybu?