Mladoboleslavská Škoda vyrobila v úterý 1,5 miliontou Octavii druhé generace. Jubilejní vůz, bílá Octavia Combi ve verzi „GreenLine“, sjel z linky hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi.
Foto: Škoda-Auto
Octávií tohoto typu přitom jezdí po světě ještě více. Do jubilejního počtu se totiž nezapočítává čínská produkce technicky totožného modelu, prodávaného pod názvem „MingRui“. Octavia druhé generace se vyrábí od roku 2004.
„Octavia je už 15 let srdcem značky Škoda. Tento model od devadesátých let podstatným způsobem ovlivňoval razantní vzestup našeho podniku. Přitom jsme právě s druhou generací z roku 2004 učinili veliký krok vpřed,“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda pro oblast výroby a logistiky.
Právě Octavia je pro Škodovku symbolem přerodu v moderní automobilku evropského střihu. První „novodobá“ Octavia sjela z linky v roce 1996. Do té doby podnik vyráběl vždy jednu řadu automobilů, s nástupem Octavie se začalo portfolio vozů rozšiřovat. Dnes sahá od městského vozu Citygo po SUV Yeti.
Octavia II se dodává jako limuzína nebo kombi, v nabídce jsou kromě toho vozy s pohonem všech kol a sportovní varianta „RS“. Důležitou roli hraje Octavia také ve vývoji elektromobility. S modelem Octavia Green E-Line vyvinula česká automobilka první vůz značky s čistě elektrickým pohonem. V nejbližších týdnech vyjede na české silnice testovací flotila jedenácti vozů, aby nasbírala praktické zkušenosti s elektrickým pohonem.
Octavia II se vyrábí a montuje na celém světě, v závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí v České republice, v ruské Kaluze, v Aurangabádu v Indii jako CKD, v Usť-Kamengorsku v Kazachstánu, ve slovenské Bratislavě a v Solomovnovu na Ukrajině. V Číně ji pod názvem „MingRui“ od roku 2007 vyrábí v podnik Shanghai Volkswagen.