Menu Zavřít

V.I.P.

29. 10. 2003
Autor: Euro.cz

Hokej podle Rudolfa Marka

bitcoin_skoleni

Zeptáte-li se kteréhokoliv manažera extraligového klubu, kolik má jeho tým sponzorů, nebude to zpaměti vědět, a už vůbec nebude schopen je do jednoho vyjmenovat. Vyzkoušel jsem to na Jaroslavu Blažkovi, manažerovi ligového mistra Slavie… Nejen na Slavii si to pamatuje pouze počítač.
V.I.P. lóže v českých arénách jsou centrem českého i mezinárodního podnikání. Pro německou firmu Moeller Elektrotechnika to platí doslova. Továrnu má totiž na rakouských hranicích v Suchdole nad Lužnicí, hlavní vedení sídlí v Ústí nad Orlicí a v Praze. Firma proto sponzoruje Pardubice - má je uprostřed republiky, na polovic cesty. Tam do V.I.P. lóže také zve své partnery za účelem projednání nejdůležitějších věcí. Nedávno, na zřejmě dosud nejkrásnějším utkání extraligy s pražskou Spartou, skákal host z Rakouska (v civilu jeden z nejvyšších členů managementu) metr vysoko a dělal mexické vlny.
V.I.P. lóže vůbec jsou indikátorem úspěchu. V hokeji velmi často platí rovnice: peníze + brankář = finále play-off. Vzpomeňme na Vsetín. Nic z toho nechybělo a šest titulů bylo doma. Dnes tam není ani jedno, ani druhé a podívejte se na tabulku. Nikoli náhodou se v jejím čele od začátku ligy usídlily Pardubice a Sparta, dva kluby, kterými za sezonu proteče přes čtvrt miliardy korun. Oba nehrají v halách, nýbrž v arénách fialovobílých nebo přímo duhových. Ve V.I.P. lóžích se setkává lepší společnost zvláštního druhu. Nikoli změkčilé mediální hvězdy, které obsadily ženské plátky, nýbrž uhlazení byznysmeni z tvrdého fládru, o kterých se moc nepíše. Bulvární tisk ani nevzruší, že je tam lze občas vidět i s milenkami.
Hlavními a generálními sponzory ovšem smějí být výhradně firmy zvučných, nejlépe světových jmen. Proto Pardubice raději čekají, až si někdo za 100 milionů koupí na pět let lóži generálního sponzora. Čtyři firmy zkoušely drahocenné místo na letošní sezonu obsadit, leč marně. Buď chyběly peníze, nebo trvanlivost. Měnit název klubu na rok či dva není marketingově nic lákavého. Hloupé jen je, že kvůli tomu mají pardubičtí hráči na dresu v ekonomice proslulého bílého koně.

  • Našli jste v článku chybu?