Investice do internetové inzerce se loni zvýšily o 31 procent na 19,7 miliardy Kč v ceníkových cenách. Za růstem stojí především zvýšené výdaje do reklamy ve vyhledávání, v obsahových sítích a nákupem inzertního prostoru formou aukcí. Letos by se měl objem on-line reklamy zvýšit o 14 procent na 22,4 miliardy Kč. Vyplývá to z údajů agentury Median pro Sdružení pro internetový rozvoj.
V celkových reklamních výdajích napříč mediatypy připadá na online reklamu 21 procent a je tak druhým nejsilnějším inzertním médiem. Největší podíl mají televize s reklamními příjmy 42,4 miliardy Kč, tisková inzerce loni vynesla 19 miliard Kč, reklama v rádiích sedm miliard a outdoorová inzerce 5,2 miliardy Kč.
Přečtěte si o kontroverzní reklamě u našich německých sousedů:
Netflix nabízel rozsekaný prst s kečupem. U veřejnosti narazil
Největší část internetových inzertních výdajů, celkem 14,2 miliardy Kč, připadá na celoplošnou (display) reklamu, z toho videoreklama tvořila 19 procent. Do reklamy ve vyhledávání investovali inzerenti 4,7 miliardy Kč v reálných cenách. Pro katalogy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 900 milionů Kč v ceníkových cenách.
Přečtěte si exkluzivní rozhovor týdeníku Euro:
Vládce českých billboardů Fuxa je blízko k miliardám z pražského dopravního podniku
Z celkových výdajů do reklamy připadá na programaticky obchodovanou inzerci třetinový podíl. Do této kategorie se řadí prostor v reklamních obsahových sítích a aukčním způsobem nakoupená reklama.
Ze světa reklamy dále čtěte: