Plán hlavního města, aby byly všechny autobusové zastávky na znamení, by mohl začít platit už v létě. Podle organizátora pražské dopravy Ropid by to přineslo finanční úspory, zrychlení dopravy, možnost zvýšení počtu spojů a snížení hluku a emisí z rozjíždějících se autobusů. Každé zastavení a rozjezd autobusu podle Ropidu vyjde na jednu korunu. Nyní je v Praze 60 procent zastávek na znamení.
„Projekt byl prezentován na dopravním výboru a tam byl odsouhlasen a doporučen k realizaci všemi členy včetně opozice,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Praha se podle něj inspiruje v zahraničních městech. „Je to krok ke zlepšení komfortu cestujících,“ uvedl a dodal, že jde o sjednocení systému autobusové dopravy. V Praze je 2342 zastávek, z nichž je 1384 na znamení, 933 stálých a u zbylých se režimy střídají.
Podle organizace Ropid, která krok navrhla, by zavedení všech zastávek na znamení přineslo roční úsporu až pět milionů korun. Zároveň by to znamenalo možnost zvýšení počtu spojů, protože řidiči by u prázdné zastávky nezastavovali a celý provoz by se tím zrychlil.
Mají být všechny zastávky autobusů v Praze jen na znamení?
Generální ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski dnes uvedl, že kdyby se plán uskutečnil, tak podnik a Ropid připraví informační kampaň pro cestující.
DPP provozuje asi 1200 autobusů. Nejdelší trasu má autobusová linka 177, a to bezmála 29 kilometrů. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun.
Po metropoli vlakem duchů. Také Praha chystá automatizovaná metra
Přečtěte si také: