Když se řekne virtuální realita, mnoho lidí si představí vlastní avatary či speciální brýle, které je přenesou do ,jiného‘ světa. Tato oblast ale skrývá mnohem více příležitostí. Virtuální totiž může být například i kuchyně.
Důkazem budiž česká společnost MyFoodPlace, která v roce 2019 vyrostla v Praze jako vůbec první svého druhu a která zde nyní otevírá již druhou pobočku. Díky ní je momentálně schopna rozvážet jídlo do dvou třetin české metropole, čímž své pokrytí de facto zdvojnásobila.
„Otevřením pobočky na Palmovce jsme, věřím, spustili i další éru českého gastrobyznysu. Otestujeme si model škálování provozoven, který jsme dlouho plánovali, a snad se nám ho podaří velice rychle replikovat s partnery ve zbytku Česka a ultimátně i dále v zahraničí,“ říká spoluzakladatel MyFoodPlace Jan Siuda.
Ačkoli virtuální nebo také cloudová kuchyně vznikla již před covidem, do povědomí více lidí se dostala až právě díky pandemii a s ní spojenými opatřeními. Ta vylučovala návštěvu restaurací a zároveň odstartovala enormní oblíbenost donáškových služeb.
Od svého začátku, kdy se do konceptu zapojilo osm pražských podniků, se projekt výrazně posunul – dnes jich spojuje hned třicet. Jeho součástí jsou například podniky Žebírkov, Gyrosárna či Namaste India Original, díky čemuž se strávníkům (i zásluhou unikátního technologického řešení) naskýtá možnost výběru nejrůznějších druhů pokrmů od steaků přes burgery až po orientální kuchyni.
„Naše první pobočka začala od této chvíle fungovat jako jakýsi centrální ,hub‘, který díky své kapacitě a možnostem rozšiřování dokáže jednoduše převzít značnou část nutného zázemí. Jsme tedy schopni otevírat další cloudové kuchyně s personální i technologickou úsporou,“ přibližuje Siuda s tím, že drahé gastrotechnologie už není potřeba replikovat na každé pobočce. Zcela klíčovým se totiž stalo použití nového IT řešení pro centrální řízení prodejních kanálů, jež na nové provozovně funguje už od jejího vzniku.
Všechny rozvážkové služby na jednom místě
Nový systém MyFoodPlace umožňuje v beztabletové formě v API prostředí ovládat hned několik rozvážkových platforem, jako je Dáme jídlo, Bolt či podobně znějící Wolt. Něco takového je v rámci střední Evropy naprosto ojedinělé.
Spolupráce s těmito firmami běžně funguje tak, že restaurace dostane tablet, na který jí následně chodí objednávky. MyFoodPlace však spojila uvedené služby do jedné. Nad rámec toho nabízí také administraci na řízení prodejních kanálů z jednoho místa. To jinými slovy znamená, že když restauraci například dojde některá ze surovin nebo je nutné změnit cenu jídla, stačí tento fakt zadat pouze do jednoho rozhraní.
Produkt dokáže rovněž odhalit nekonzistence v menu napříč platformami. A jako takový bude schopen nastavovat dynamickou cenotvorbu nebo parametry rozvozových zón – mimo špičku se zóna roztáhne a změní tak, aby to lépe vytížilo kuchyň, a naopak.
„Nástroj je aktuálně funkční pouze pro nás, ale připravujeme verzi, která už bude nasaditelná do jakýchkoliv restaurací. Pilot s prvními zájemci chceme udělat ve druhém letošním kvartálu,“ doplňuje Siuda. V rámci služby firma nabízí rovněž analytiku výkonnosti prodejů, nákladů, času vaření, efektivitu marketingu, logistiky či zákaznické hodnocení.
V říjnu minulého roku společnost uvedla, že chce do letošního léta pokrýt celou Prahu a svým zákazníkům nabízet co možná nejvariabilnější nabídku jídel. Svoji pozornost ale spoluzakladatel MyFoodPlace hodlá zaměřit rovněž na interní procesy. Na investice v oblasti IT si tehdy vyčlenil 15 milionů korun.
„Vnímáme nové výzvy, které pro restauratéry přinesla pandemie a narůstající prodeje přes rozvážkové platformy. Tím, že jsme se od začátku soustředili hlavně na rozvoz, museli jsme být po IT stránce napřed vůči restauracím,“ uvedl už dříve Suida, který v měnícím se gastroprůmyslu vidí slibnou budoucnost.