Menu Zavřít

V rytmu Strausse

3. 7. 2003
Autor: Euro.cz

Eureca Shops

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (hns) – Vážný zájemce o masterfranšízu z Rakouska oslovil společnost Eureca Shops, která v tuzemsku provozuje řetězec prodejen pečiva a rychlého občerstvení Paneria. Týdeníku EURO to potvrdila ředitelka firmy Kristina Nikolaevová: „Jsme potěšeni a považujeme to za prestižní záležitost. Dokazuje to atraktivnost našeho konceptu.“ Nikolaevová tvrdí, že jde o obchodního partnera firmy, avšak jeho jméno nechtěla prozradit.
Kromě Rakouska se Paneria chystá i na Slovensko a do Maďarska. K udělení masterfrančízy pro naše východní sousedy dojde během příštího roku, pro Rakousko a Maďarsko do dvou let.
Expanzi společnost nezanedbává ani na domácím trhu. Kromě svých 22 Panerií přebrala vedení nad desítkou obchodů známé pekárny Odkolek, jejíž vzorová prodejna byla otevřena minulý týden v Praze v Rytířské ulici. „Vyčlenit prodejny od pekáren Odkolek bylo nutné, vždy byly až na posledním místě, a také proto byly ztrátové,“ uvedl ředitel marketingu společnosti Odkolek Michal Burša. Přechodem pod křídla Eureky mění prodejny Odkolek styl a ponesou nový název Fr. Odkolek, zal. 1850. Pojmenování odkazuje na zakladatele první průmyslové pekárny v Čechách Františka Serafína Odkolka.
Eureca Shops chce síť dále rozšiřovat a do budoucna zřídit prodejnu Paneria nebo Fr. Odkolek v každém městě nad dvacet tisíc obyvatel. Prodejny se nyní oceňují a v průběhu září by měly být vloženy do základního jmění Eureca Shops. Podíl Odkolku na základním jmění Eureca Shops by potom mohl činit asi 40 procent.
Společnosti Eureca Shops, která je zatím stoprocentní dcerou Delta pekáren, se podařilo dostat prodejny Odkolek do zisku hned druhý měsíc po jejich převzetí. „Zaměstnancům jsme zvýšili mzdy, některé jsme museli propustit a pozměnili sortiment. Výsledkem byl nárůst tržeb na zákazníka o patnáct procent,“ prohlašuje Kristina Nikolaevová.
Panerie loni vykázaly obrat asi 200 milionů korun. Plánem pro letošní rok je po spojení s Odkolkem tržby zvýšit asi na 270 milionů korun. U obou řetězců se liší sortiment i cílová skupina, potvrzuje Nikolaevová: „Pro Panerii jsou nosnou nabídkou bagety a je zaměřena na mladší spotřebitele. Odkolek je zaměřen na zákazníky nad 35 let a nabízí sortiment rychlého stravování založený na české tradici – základem je chlebíček, dortíček a bramboráky.“

  • Našli jste v článku chybu?