Prodej nových osobních aut od ledna do konce srpna klesl o 9,3 procenta na 175 340 vozů. V srpnu, který byl nejsilnějším letošním měsícem, trh zaznamenal propad o 10,1 procenta na 25 026 prodaných aut. Důvodem byly loňské silné prodeje před zavedením nového způsobu měření emisí WLTP. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů.
První je značka Škoda s poklesem o 1,7 procenta na 58 308 aut. Následuje Volkswagen, který prodal 14 860 vozů, tedy meziročně o 24 procent méně. Třetímu Hyundai klesl prodej o 12 procent na 13.149 vozů. Dacia rostla o téměř devět procent na 11 850 prodaných aut. Na dalších místech jsou Peugeot, Toyota, Renault a Kia.
Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia s 14 736 kusy, Škoda Fabia s prodejem 14 088 aut a Rapid s odbytem 7920 vozů. Na čtvrté příčce je Škoda karoq a pátá je Dacia Duster.
Z hlediska paliva vede benzin s podílem 70,4 procenta, podíl nafty je 26,8 procenta. Celkem 72 procent aut nakoupily firmy a zbytek soukromé osoby.
Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy
Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly nárůst o sedm procent na 13 948 vozů. V srpnu vzrostly meziročně o 19 procent. První je značka Volkswagen s 2003 registrovanými vozy, následují Peugeot, Fiat, Renault a Ford.
Prodej nákladních vozidel vzrostl o 9,2 procenta na 6963 aut. V srpnu ale o téměř 28 procent poklesl. Nejvíce prodal Mercedes, Scania, MAN, DAF a Volvo. Registrace autobusů stouply o šest procent na 796 vozů.
Kategorie motocyklů zaznamenala nárůst odbytu o 12 procent na 15 292 strojů. První je značka Honda s 3336 registrovanými motocykly, následují Yamaha (1374), KTM (849), CF Moto a BMW.
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů
Přečtěte si také:
Volkswagen ukončil výrobu modelu Beetle. Dočkáme se ještě nějakého Brouka?
Šéf automobilky BMW Harald Krüger příští rok odstoupí. Skončí v dubnu
Zhoubná závislost na autoprůmyslu: české i slovenské ekonomice dochází palivo